מיתוסים בתזונה – בואו ננפץ אותם אחד אחד

כולנו מוצפים באינפורמציה בנושא תזונה ו”מומחים לתזונה” יש בכל מקום אבל איך אנחנו יכולים לדעת מה באמת נכון ומה סתם מיתוס? בסדרת כתבות זו אציג בפניכם מספר מיתוסים מעולם התזונה ואנפץ אותם אחד-אחד.
מיתוס 1 : טוסט מכיל פחות קלוריות מלחם.
המציאות : לא נכון! אין הבדל בכמות הקלוריות בלחם טרי לעומת טוסט מאחר ובקליית הלחם כל מה שאובד זה מים.
מיתוס 2 : שתיית מיץ לימון או אשכוליות לפני הארוחה מסייעת בהמסת שומנים והרזייה.
המציאות : לא נכון! למעשה אין מזון או משקה שממיס שומנים. אם אוהבים מיץ לימון ניתן לשתות אותו ללא תוספת סוכר אחרת זה דווקא משמין.
מיתוס 3 : פירות זה לא משמין.
המציאות : לא נכון! פירות עשירים בסוכר שהוא סוכר לכל דבר ועניין ולכן אכילה מופרזת של פירות יכולה להוביל להשמנה בדיוק כמו צריכה מופרזת של סוכר.
מיתוס 4 : תפוח ירוק מכיל פחות קלוריות מתפוח אדום.
מציאות : לא נכון! כמות הקלוריות והסוכר בפרי תלוי בגודל של הפרי ולא בטעמו – ככל שהפרי יותר גדול כך הוא יכיל יותר סוכר.
מיתוס 5 : בננה היא פצצה של אנרגיה צהובה – עשירה באנרגיה ביחס לפירות אחרים.
מציאות : לא נכון! בננה לא עשירה במיוחד בקלוריות ביחס לפירות אחרים. בננה בינונית כוללת כשבעים קלוריות בדומה לתפוח גדול. היתרון הוא שהבננה משביעה יחסית לפירות אחרים.
מיתוס 6 : אם עושים דיאטה אסור לאכול במסעדות.
מציאות : לא נכון! יש היום במסעדות מגוון מזונות שיכולים להתאים לאנשים שרוצים לרדת ולשמור על משקלם, כל הסוד הוא בבחירה נכונה של המנות.
מיתוס 7 : אסור לשתות אחרי שאוכלים אבטיח.
מציאות : לא נכון! מותר לשתות מתי שרוצים, האבטיח עצמו עשיר מאוד במים כך שתוספת מים לא באמת משנה במשהו.
מיתוס 8 : חשוב לאכול ארוחת בוקר לא משנה מה אוכלים.
מציאות : לא נכון! חשוב לאכול ארוחת בוקר אבל כל המחקרים שבדקו והראו השפעה מטיבה של ארוחת בוקר בדקו מזונות בריאים ולא ארוחות כמו עוגות ועוגיות.

דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מחברת הרב מכר “לאכול לחם ולרזות” ו”מרזים עם אולגה רז”, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב, ראש המחלקה למדעי התזונה במרכז האוניברסיטאי אריאל, מנחה תוכנית ב-103 FM

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.