המדריך לשורד בחגים

המדריך לשורד בחג

היכון!

קניות

  • לקנות סוגי וכמויות מזון כמו שרגילים ביומיום למשך ימי החג – מעבר לארוחת החג, אין צורך להשתגע
  • לא להתפתות למבצעי 1+1, אריזות משפחתיות וכדומה של ממתקים וחטיפים
  • ללכת לקניות שבעים – כך פחות מתפתים לקנות דברים שלא באמת צריכים

הכן!

בישולים

  • מי שמכין בעצמו תבשילים לארוחה – להימנע מטעימות ואם כבר טועמים אז ממש על קצה המזלג , אחרת זה מצטבר לתרומה קלורית ניכרת
  • הכינו עד שתי מנות בשריות מתוך המגוון: בשר רזה , עוף, דגים; מנה אחת של תוספת פחמימה: אורז/קוסקוס/תפו"א/בטטה; תגוונו דווקא בירקות, 3-4 מנות במגוון צורות הכנה
  • אם מתארחים ולא בטוחים שיהיה אוכל שמתאים לכם – התנדבו להביא סלט, תבשיל ירקות או פשטידה כדי שיהיה לכם מה לאכול
  • גרסה פולנית של הגפילטע פיש ניתן להכין עם סוכרזית – אף אחד לא ירגיש בהבדל. בכל המנות שמצריכות סוכר ניתן להחליף אותו או לחזק מתיקות על ידי ממתיק מלאכותי באבקה או בנוזל ולהרוויח את הקלוריות
  • תשמרו על היד המוסיפה שמן לאוכל – חלק מבעית הקלוריות בארוחת החג זה נדיבות יתרה בשמן, זה אומנם משפר את הטעם אך מכפיל ואף משלש את כמות הקלוריות

צא!

רגע לפני…

ביום ארוחת החג – אכלו רגיל ולפני שיוצאים לארוחת הגדולה אכלו ארוחה קטנה/קלה כדי לא להגיע רעבים

וכשאתם כבר שם…

  • למלא את רוב הצלחת במאכלים בעלי ערך קלורי נמוך כמו תבשילי ירקות, סלטים, פשטידות ירקות שהוכנו עם מעט שומן ומהמנות ה"משמינות" לקחת רק בסוף, בשארית המקום בצלחת, לטעום הן מעט ולהסתפק בכך
  • למלא את הצלחת רק פעם אחת מבלי להוסיף תוספות
  • לשים לב למה שאוכלים ולא לאכול בהיסח הדעת
  • תפוח ודבש ורימונים ניתן לטעום מעט כחלק מהמסורת, לא תפוח וצלוחית דבש ולא רימון שלם
  • להזהר ממנות אחרונות – אפשר לטעום מאלה שממש אי אפשר לעמוד בפניהן, מכל אחת קצת או להסתפק במנה אחת בלבד ולאחר מכן להתרחק מהשולחן
  • בזמן הארוחה הקפידו לשתות מים ומשקאות דיאטטיים – האמונה התפלה שאסור לשתות במהלך הארוחה אינה נכונה. שתייה דווקא מסייעת בהגברת תחושת שובע
  • לא לשתות מיץ ענבים ויין מתוק אלא יין יבש בלבד וגם זה בהגבלה

פצה!

  • ביום שאחרי אל תנסו לצמצם באוכל כדי לפצות על היום הקודם – חזרו לאכול כפי שאתם רגילים
  • בבוקר שלאחר הסעודה לצאת לפעילות גופנית או לצעדה. ובכלל, תתחילו בפעילות גופנית סדירה, תוכלו למזער את הנזקים הקלוריים של החג במידה משמעותית

חשבונית חג – כמה זה עולה לנו?

כמה קלוריות אנו אוכלים בארוחת חג מסורתית ממוצעת?

(הערכים כמובן לא מדויקים ותלויים בצורת הבישול, גודל המנה, כמות השמן, הסוכר והדבש המוסיפים)

תפוח בדבש: 1/2 תפוח עץ כ-50 קלוריות, כף דבש – 50 קלוריות; פרוסת עוגת דבש 100-150 קלוריות; 1/2 רימון כ-50 קלוריות. סה"כ 250-300 קלוריות.

קציצה אחת של גפילטע פיש בנוסח (עם סוכר) – כ-100 קלוריות, ללא סוכר – כ-70 קלוריות.

מנת כבד קצוץ – 150 קלוריות

סלטים למיניהם (לא מירקות) – משוער מינימום 350 קלוריות

פשטידות למיניהן – פרוסה אחת משוער מינימום 200 קלוריות

מנת עוף בינונית – 300 קלוריות, מנת בקר בינונית – 400 קלוריות

מנת תפוחי אדמה מטוגנים – 300 קלוריות

מנת אורז עם שמן – כ-200 קלוריות, זה עולה אם מוסיפים אגוזים/שקדים/צימוקים עד פי שנים

כוס אחת שתייה ממותקת – 100 קלוריות

אגוזים ופיצוחים – 325 קלוריות ל- 50 גר'

כוס יין מתוק – 100 קלוריות

כוס יין יבש – 70 קלוריות

סה"כ לארוחה: כ-2500 קלוריות לארוחה אחד!!!

בתיאבון וחג שמח!

הינכם מוזמנים לפנות אלי בטלפון 036094147 או טפלון אישי שלי 054-6603800

או השאירו פרטים בטופס יצירת קשר ואני אחזור אליך עם כל הפרטים.

מעוניינים במידע נוסף אודות שיטת ד״ר אולגה רז?

התקשרו לטלפון 052-4266934 או מלאו פרטים ונחזור אליכם