עצות לשיפור איכות חיים, תזונה נכונה והמראה

כמה עצות מלכותיות למלכה שבך:
לא כולן נולדו מלכות אבל בהחלט אפשר לשפר את האופן שבו אנחנו מתייחסות לעצמנו. להלן כמה טיפים מלכותיים שיעזרו לכן לשפר את איכות החיים, התזונה והמראה בלי יותר מדי מאמץ :
1. שינה – שני לפחות 7 שעות בלילה, מתברר ששינה טובה שומרת על הגזרה ואילו חוסר שינה תורם להשמנה. בנוסף שינה מספקת חשובה לשיפור איכות החיים, תחושת החיוניות ומצב הרוח.
2. הצטיידי בכריך – תמיד החזיקי בתיק כריך, כך לא תהיי רעבה, לא תתנפלי על האוכל ולא תגיעי למצבים שאת אוכלת דברים שכלל לא תכננת כי “לא היה מה לאכול”. למראה הפחות טוב – החזיקי בתיק 2-3 קרקרים מחיטה מלאה או פריכיות אורז.
3. אכלי לאט – אכילה איטית עוזרת להרגיש שובע. אם את אכלנית מהירה – חתכי את המזון לחתיכות קטנות (אפילו עוף,לחם,ירקות). כשאוכלים לאט יותר המח מספיק לקלוט את השובע בשלבים מוקדמים יותר מה שמאפשר לקום מהשולחן בתחושת שובע נעימה מבלי לחוש מפוצצים ומבלי לאכול יותר מדי.
4. אמצי כלב – תאלצי לצאת לטייל עם הכלב בין אם תרצי ובין אם לא עד שתתחילי ליהנות מזה. מסתבר שבעלי כלבים פעילים הרבה יותר מאשר אנשים שאינם בעלי כלבים. חוץ מזה כלב הוא דבר הכי נפלא שאפשר לתאר והוא מעניק כל כך הרבה חום ואהבה שזה עושה טוב לא רק לגוף אלא גם לנפש.
5. אל תזמיני קינוחים – יוצאת לבית קפה עם חבר/חברה? אף פעם אל תזמיני קינוח לעצמך, שהם יזמינו וישמינו אם הם רוצים – את רק תטעמי קצת וכך גם תיהני וגם תשמרי על הגזרה.
6. החני רחוק – לא משנה לאן את נוסעת – עבודה, בילוי בקניון או כל דבר אחר, השתדלי להחנות את רכבך רחוק מהכניסה, זה יאלץ אותך ללכת עוד כמה מטרים וזה לטובתך.
7. השקיעי בטרנינג חתיכי – רוצה לבצע פעילות גופנית? קני לך טרנינג יפה וסקסי, מתברר שנשים שלובשות טרנינגים כאלו מתעמלות יותר מאלו שיוצאות בטריקו ישן ומרופט.
8. אל תבזבזי זמן מול הטלוויזיה – צפייה מרובה בטלוויזיה מובילה לאכילת יתר ולהשמנה. עדיף למצוא עיסוקים יותר פרודוקטיביים כמו פעילות גופנית, קריאת ספרים ועוד.
9. שבי ליד השולחן ואכלי כמו מלכה – אכלי לצד שולחן בישיבה זקופה, אכילה איטית ונעימה, סדרי לך צלחת עם ירקות מגוונים ותהני מארוחה טובה באמת.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב