איך לאכול במקום העבודה

ד”ר אולגה רז, מנהלת היחידה לתזונה ולדיאטה במרכז הרפואי ת”א
מרביתנו מצויים בעבודה לאורך חלק נכבד משעות היום ולעיתים אף מבלים שם יותר זמן מאשר בבית. מגיפת הוורקוהוליות נפוצה כיום גם בקרב גברים וגם בקרב נשים. גם אם עובדים 8 שעות “בלבד” רבים מוצאים עצמם שעות רבות מחוץ לבית מסיבות שונות כמו למשל פקקים בדרכים.
במהלך יום העבודה ישנה פעילות ומשימות רבות ושונות. על מנת לפעול בצורה אופטימלית כמובן שחשוב לארגן בצורה נכונה את המשימות והתוכניות אבל על מנת להגיע להישגים חשוב לשים לב לפרמטרים נוספים כמו בריאות, מצב רוח, מצב תזונתי של העובד ועוד. הגברת המודעות לבריאות העובד והשפעתה על איכות העבודה הביאה מצד אחד להתפתחות רפואה תעשייתית ומצד שני להכרה של המעסיקים בחשיבות של בריאותו של העובד ובתנאים הפיזיים בהם הוא עובד כגורמים בעלי משמעות רבה לשיפור התפוקה והיעילות בעבודה. לכן מעסיקים רבים דואגים לקייטרינג טוב להזנת עובדיהם, בדיקות תקופתיות, סביבת עבודה נוחה יותר, חדרי כושר בעבודה, ימי בריאות ועוד.
ברור מאליו שעובד שהוא בריא יותר יניב יותר תועלת, יזדקק לפחות ימי מחלה וישקיע יותר בחברה בה הוא מועסק. בנוסף, עובדים רבים חשים הערכה והוקרה כלפי מעביד שדואג לבריאותם ולכן מוכנים לתרום יותר למוסד בו הם עובדים. מכאן שהרווח מההשקעה בבריאות העובד הינו הדדי – לעובד ולמעסיק כאחד.
תזונה נכונה במקום בעבודה
אחד התחומים המהותיים ביותר בטווח הקצר והארוך הוא תחום התזונה. יש חשיבות לאיכות המזון, צירופי מזונות, כמויות ומועדי הארוחות ולכן העלאת המודעות לתזונה בקרב כל שכבות העובדים יכולה ליצור שינוי משמעותי בבריאותם ובתפוקתם. לדוגמא כאשר עורכים ארוחה עסקית כדאי להמנע מארוחה גדולה ודשנה כמו סטייק עם צ’יפס ולהעדיף מנה קלה יותר כמו סטייק עם סלט ירקות ומעט רוטב. ארוחה גדולה גורמת לתחושת כבדות ועייפות ואילו ארוחה קלילה יותר תעודד תחושה אנרגטית ועירנות. דוגמא נוספת היא הנטייה של עובדים רבים לא לאכול כאשר הם תחת לחץ – הוא חושב שהוא מספיק יותר אבל למעשה אם הוא היה עושה הפסקות קטנות לאכילה ושתייה מדי 3 שעות הוא היה מרגיש טוב יותר והוא היה גם אפקטיבי יותר.
בטווח הרחוק כמובן שלתזונה לקויה יש השפעות משמעותיות על הבריאות כגון קושי בריכוז, עייפות, כאבי ראש, קשיי שינה, נשירה של שיער, רמות שומנים גבוהות בדם, יתר לחץ דם, השמנה ואף מחלות ממשיות כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת וסרטן. כל הדברים הללו יכולים לפגוע בעובד, בפרודוקטיביות שלו ובעבודתו , להוביל להפסד ימי עבודה ואף לאובדן כושר העבודה.
אז כולם לדיאטה?
זה לא אומר שכולם צריכים להכנס עכשיו למשטר דיאטה קפדני , זה הרבה יותר פשוט מכך! בסך הכל יש להגביר את המודעות לדברים קטנים שיכולים לעשות הבדל גדול כמו כמה מזון יש לאכול וכמה שתייה יש לשתות ומתי , איזה מזונות עדיפים יותר מבין האפשרויות הקיימות, מה לבחור בחדר האוכל וכן הלאה. בחירות חכמות יכולות לסייע לעובד לשפר את הביצועים ולשמור על בריאותו בטווח הקצר והארוך כאחד.

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל לאכול בצורה תקינה במקום העבודה, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.