אל תשכחי את עצמך אחרי הלידה

הלידה היא שלב של חישוב מסלול מחדש בחיי כל משפחה. ביחד עם האושר, האהבה וההתרגשות מופיעים גם קשיים לאישה ביחס לעצמה ולאורח החיים שלה. הקשיים קיימים במספר מישורים: פיזי, נפשי-רגשי, אירגוני ועוד. חלים שינויים במבנה הגוף והעלייה במשקל ביחד עם השינויים ההורמונליים משפיעה על התפקוד הכללי. לזה מצטרף גם חוסר שינה, דאגה לבני הבית בכלל ולתינוק החדש בפרט. כל אלו מובילים לחוסר תשומת לב לעצמי, ויתור על צרכים ודחיית פעילויות ומשימות הקשורות בעצמי. גישה זו מובנת אך גם מובילה לפגישה בבריאות ובתחושה העצמית של היולדת הטרייה. יש לזכור שהחזרה של היולדת לעצמה, כולל החזרה לגזרה, דורשת זמן, תשומת לב וסבלנות ומדובר בתהליך הדרגתי, רב שלבי ומורכב.

למה קשה להוריד במשקל לאחר לידה? יש מכלול קשיים, חלקם אובייקטיבים ונובעים מהמצב הפיזיולוגי וחלקם אישיים ומשתנים בין אישה אחת לאחרת. לאחר הלידה ישנם שינויים הורמונליים, מחויבות לטיפול בתינוק מסביב לשעון, חוסר שינה ועייפות. כל אלו תורמים לעלייה במשקל ומקשים על ירידה במשקל – גם פיזיולוגית וגם התנהגותית.

נשים יקרות, ברור שתשקיעו את מרבית הזמן לטיפול בתינוק/ת שרק נולד/ה, אך בבקשה אל תשכחו שגם אתן חשובות והשאירו מעט זמן גם לעצמכן. בסופו של דבר בריאותכן ותחושתכן הטובה, תזונה נכונה חשובה גם היא לבריאות התינוק החדש ולתפקוד התקין של המשפחה החדשה.

רוצות טיפים שיסייעו לכן בירידה במשקל למרות הקשיים? מוזמנות לקרוא את הכתבה הבאה

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.