בדקו את עצמם – האם אתם באמת יודעים כמה אתם אוכלים?

במקרים רבים השמנה נוצרת כתוצאה מחוסר איזון בין כמות הקלוריות שצורכים לכמות הקלוריות שמוציאים בפעילות גופנית. עם זאת, במקרים רבים אנשים טוענים שהם לא אוכלים הרבה ועדיין משמינים או לא מצליחים לרדת במשקל. לעיתים יכולות לכך סיבות כמו בעיות בריאותיות, שינויים הורמונלים ושימוש בתרופות מסוימות אך תמיד יש לבדוק קודם כל האם באמת אין חוסר איזון אנרגטי.

מה אנחנו אוכלים במהלך היום?

אנשים רבים אינם מודעים כל כך לכמות המזון שהם אוכלים ופעמים רבות נוטים “לשכוח” מה אכלו במהלך היום. מחקרים רבים מראים שאנשים אינם מדייקים בדיווח המזון שלהם וזאת במיוחד אם הם סובלים מעודף משקל והשמנה.

הטיפ שלי – בתור שלב התחלתי עשו בירור מדויק של צריכת המזון היומית שלכם על ידי יומן אכילה. ביומן האכילה כתבו את סוג המזון (מה אכלתם), כמות המזון (כמה אכלתם) וזמן האכילה (מתי אכלתם). לשם כך ניתן להשתמש בפנקס/רשומות בפלאפון/אפליקציות יומן אכילה בהתאם למה שנוח לכם. תתפלאו לגלות אולי שמתחבאים בתפריט שלכם מזונות שבכלל לא זכרתם. בנוסף בדקו עם עצמכם את אופן ההכנה של המזון שלכם (למשל האם אתם נוטים לטגן הרבה, לטגן דברים מצופים בפירורי לחם וכדומה), תדירות האכילה שלכם בחוץ, קצב האכילה שלכם, חלוקת הארוחות על פני היום, מידת הרעב והשובע, אכילה מול טלוויזיה ועוד.

כל זאת אל מול מידת הפעילות הגופנית שלכם. במידה ויש חוסר איזון חשבו על תוכנית פעולה הדרגתית. לדוגמא: החלפת מזון מטוגן במזון אפוי, ביצוע יותר פעילות יומיומית, עבודה על קצב אכילה, המנעות מאכילה מול טלוויזיה ועוד. במידת הצורך – פנו לדיאטנית קלינית לעזרה.

ואם גם אתם רוצים ללמוד להכין אוכל בריא, טעים ולא משמין עבורכם ועבור בני משפחותיכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 054603800 או 036094147 או צרו קשר