האם אנשים מוגבלים יכולים לרזות? ואם כן – כיצד?

כל אדם שאינו פעיל פיזית הרבה בין אם על רקע נכות, זקנה או בעיות אורטופדיות עדיין יכולים לרדת במשקל. הדבר הכי חשוב באנשים הללו זה קודם כל לעלות במשקל כדי שלא יהיה צורך לרדת. חוסר התנועה בפני עצמו לא גורם לעליה במשקל אלא מעודד עליה במשקל. מה שמוביל להשמנה בסופו של דבר זה אכילה לא נכונה, מעבר למה שהגוף זקוק לו.

כולנו נמצאים בתהליך של התבגרות והזדקנות ועד שמגיעים לגיל המבוגר מספיקים להשמין עוד ועוד ואז כשמגיעים לנקודה שיש קשיי תנועה פתאום מתעוררים ורוצים לרדת במשקל. לכן הדבר הראשון שצריך להתמקד בו זה קודם כל למנוע את העלייה במשקל על ידי הקפדה על תזונה נכונה המתאימה לצרכינו.

ברגע שאוכלים עודף קלוריות – עודף הקלוריות מצטבר בצורה של שומן. לכן חשוב להגיע לאיזון. לאנשים שכבר עלו במשקל וחסרי יכולת תנועה חשוב לחלק את המנות למנות קטנות על פני היום כדי שבין הארוחות ישרפו הקלוריות שאוכלים. אם אוכלים ארוחות גדולות ועשירות לא מספיקים לפרק את עודפי הקלוריות והן הופכות לשומן ומצטברות ברקמת השומן וכך משמינים. דוגמא לארוחה קטנה: כריך עם קצת ממרח וירקות/יוגורט עם 2 כפות גרנולה או דגני בוקר/ מנה בשרית רזה עם ירקות/כוס דגנים או קטניות מבושלות עם ירקות וכו’. כך אוכלים כל 3-4 שעות ולא רעבים ולא יוצרים עודפי אנרגיה שיהפכו לשומן. חשוב לב לשים לכמויות בארוחה. גם כשמכינים כריך עם קוטג’ לדוגמא אל תשאירו את הקוטג’ לידכם אלא החזירו אותו למקרר אחרת בכל פעם אתם תקחו עוד ועוד כפיות. קוטג’ אולי נראה תמים אבל יש בו 250 קלוריות וזה ממש לא מעט.

מה עוד? להוריד דברים מאוד משמינים כמו מתוקים, חטיפים, מזונות עשירים בשומן כמו פיצוחים, בורקסים וכדומה. דאגו גם שהם לא יהיו לכם בבית אחרת מאוד קל לגשת ולאכול מהדברים הללו בכל עת שמתחשק.

http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=GGMMJH&c41t4nzVQ=KG

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר עכשיו.