לחץ כגורם לעודף משקל

לא מעט מחקרים כבר העידו על כך שקיים קשר ישיר בין לחץ לבין עודף משקל, בקרב נשים וגברים כאחד. מהו בעצם לחץ, מה הקשר בינו ובין עודף משקל וכיצד ניתן להתגבר עליו?

רקע כללי- מהו לחץ

לחץ הינו מצב של חוסר איזון. התחושה המאפיינת מצב זה הינה תחושה של מצוקה, בדרגות שונות. לחץ יכול לנבוע ממגוון סיבות וגורמים, וכל אחד חווה אותו באופן שונה. מצבים אופיניים הינם לחץ חברתי, לחץ הנובע ממקום עבודה או ממצב משפחתי, לחץ הנובע מחוסר זמן ועוד.

לחץ משפיע על המשקל שלנו משתי סיבות- ראשית, הוא פשוט גורם לנו לאכול יותר. לעיתים אכילת היתר מתרחשת על מנת להפיג את הלחץ, ולעיתים פשוט אין לנו זמן להקדיש לאכילה מסודרת, וקורה שאנו אוכלים יתר על המידה מתוך חוסר תשומת לב. בנוסף, ללחץ יש גם השפעות פיזיולוגיות על חילוף החומרים שלנו- הלחץ גורם לניצול פחות יעיל של אנרגיה שמקורה בשומנים. הגוף, ששרוי בלחץ, חש שהוא מצוי במצב מצוקה, ולכן מעדיף את האנרגיה הזמינה (פחמימות וחלבונים) על פני המאגרים ארוכי הטווח (שומנים).

תזונה נכונה

כיצד ניתן להתמודד עם לחץ?

כאשר נלחמים בהשמנה, לרוב מבצעים את הפעולות הגופניות הנדרשות- שמירה על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית. עם זאת, חשוב מאוד להבין כי כדי להתמודד עם ההשמנה, חשוב מאוד לעבוד גם על הפן הנפשי, ולהתמודד עם הלחץ.

אחד הכלים להתמודדות עם לחץ, אשר יעיל גם בטיפול בהשמנת יתר, הינו פעילות גופנית. הוכח שספורט עשוי להפחית באופן משמעותי מתחים ולחצים. לכן, גם אם נראה לכם כאילו אין לכם זמן לשום דבר- נסו לבחור כמה שעות מדי שבוע אותן תקדישו לפעילות גופנית. הדבר עשוי להעלות את מצב הרוח ולסייע לכם הן בירידה במשקל והן בהתמודדויות אחרות בחיים.

מעבר לכך, ניתן להיעזר בטיפול פסיכולוגי מקצועי שעשוי לסייע בהתמודדות עם הלחץ. הטיפול עשוי לתת לכם את כל הכלים הנפשיים הדרושים על מנת לפתור בעיות ולתהמודד עמן מבלי להקלע למצב של לחץ ומצוקה נפשית, ובכך לשפר משמעותית את איכות החיים.

גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם? תפנו עכשיו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.