איך לשמור על המשקל של הילדים בחופש הגדול?

השמנת ילדים הולכת ונעשית נפוצה יותר ובתקופת החופש ילדים שנוטים להשמנה גם כך עלולים להשמין עוד יותר. אז מה עושים?

  1. בית בטוח – בילדים צעירים עד כיתה ד-ה השליטה באוכל שהילד אוכל היא בידי ההורים ולכן יש לדאוג שהבית יכיל דברים טובים, מזינים ובריאים ושלא יהיה ארון מלא בממתקים – כי אם יהיה אז הילד כמובן יאכל. אפשר להקציב כמות קטנה ומדי פעם לחדש או להחליט ביחד שכשההורה חוזר מהעבודה הולכים ביחד למכולת וקונים מה שרוצה וכך גם מכניסים יצר הרפתקנות והנאה ממנה קטנה.
  2. הוציאו מהבית את השתייה המתוקה – שתייה מתוקה תורמת כמות סוכר גדולה שנצרכת בקלות רבה. כיום גם מקדמים הוצאה של מכונות שתייה ממותקת מבתי ספר אבל לא פחות חשוב לדאוג שלא תהיה שתייה ממותקת גם בבית.
  3. הוו דוגמא – מאוד חשוב כדי ליצור שינוי אצל ילדים שהם יראו גם אתכם אוכלים ושותים כמו שאתם רוצים שהם יאכלו – בלי הרבה חטיפים, ארוחות מסודרות ושתייה מרובה של מים.
  4. כריכים – לא שוקולד! – ילדים רבים אוהבים כריכים עם שוקולד אבל ניתן להגיע עימם לפשרה שיהיה ממרח שוקולד אחת לשבוע ובשאר השבוע דברים אחרים שהילד אוהב כמו חומוס לדוגמא. בכלל כדאי למהלך החופש להכין לילדים כריכים טעימים שהם יוכלו לשלוף ולאכול כי קשה לסמוך על זה שיכינו משהו מזין. שימו להם ירקות שטופים בצד כדי שלא ירטיבו את הכריך ויפגעו במרקם ובטעם.
  5. בדקו את הקייטנות – בקייטנות נוהגים לתת לחמניה או פיתה עם שוקולד ושוקו או מיץ ענבים ממותק. מומלץ לבדוק את התפריט שמציעים בקייטנות ולחתור למצב שבו נותנים ממרח שוקולד לא יותר מאחת לשבוע ובמקום מיץ ממותק נותנים מים – הרבה יותר בריא!

וזכרו על תזונה נכונה עובדים כל השנה – לא רק בחופש!

 מתוך ריאיון אצל פרופסור קרסו בנושא:


מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.