לחם זה לא משמין!

לחם אינו משמין ומה שמשמין זה מה ששמים עליו ולידו. בפרוסת לחם יש סה”כ 80 קלוריות וביוגורט יש 100 קלוריות. יוגורט יותר עתיר קלוריות בעוד שהוא פחות משביע. מה לגבי לחם מלא או לבן? אין קשר לכמות הסיבים וסוג הקמח המפתח זה גודל הפרוסה. לחם קל הכי משתלם כי זה שתי פרוסות לחם במחיר של פרוסה אחת.  אם רעבים באופן יותר תכוף – אפשר כל שעה-שעתיים לאכול פרוסה.

אם מוסיפים הרבה ירקות לפרוסה מקבלים ארוחה משביעה והפחמימות מעלות את רמות הסרוטונין וזה עוזר לנו להרגיש שבעים ורגועים למשך 3-4 שעות. סרוטונין אחרי 3-4 שעות יורד ולכן כדאי לאכול כל 3-4 שעות פחמימות כמו לחם – זה תורם לתחושת שובע, רוגע ותחושת חיוניות.

בשנות ה-90 נעשה מחקר באיכילוב שבו ראינו שהלחם מעלה רמת סרוטונין והחלבון מוריד אותו ולכן פיתחתי את דיאטת הלחם על בסיס המחקר הזה. כל 3-4 שעות אוכלים לחם, פסטה, אורז, גריסים או קטניות כל 3-4 שעות ויורדים במשקל מצוין. הכי כיף זה שאני שומעת מהמרזים שלי – אני לא מרגישה בדיאטה!

מה לגבי הקרום? יש מאמר מדעי שמצא שבקרום הזה יש חומר בשם פרולין ליזין, עשו מיצוי של החומר במים ראו שגם בתרבית רקמה וגם בחיות מעבדה הוא תרם למניעת חלוקה של תאים סרטניים. כמה מדהים שלחם – מוצר כה בסיסי ואהוב יכול אולי לתרום בצורה כה נפלאה!


מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו קשר דרך האתר.