משקאות קלים ובריאים – האומנם?

חברת משקאות גדולה הצהירה שתשווק שני משקאות קלים “בריאים” האחד מכיל סיבים תזונתיים והשני מתיימר לעזור למראה העור והמשקל. מים זה חומר שניתן להכניס בו מה שרוצים – ויטמינים, מינרלים וחומרים נוספים שאכן יכולים להועיל לגוף. האם זה יתכן שיוציאו כאלה מוצרים?

אם מכניסים סיבים תזונתיים למשקה זה יכול במידה מאוד פחותה לעזור אולי בהפחתת רמות הכולסטרול. הבעיה היא שאנשים אוהבים להשלות את עצמם ועלולים לחשוב שהם יכולים לאכול ג’אנק פוד בחופשיות ולשתות את המשקה וזה “יפצה”. משקה מסוג זה יכול לתרום למערכת העיכול ובצורה מינורית לסייע להורדת כולסטרול אבל זה לא יצור מהפכה.

לגבי משקאות שמבטיחים יופי – לא ברור מה יש שם ומה מוסיפים, אולי סידן, אולי ויטמיני B – מה שהם בעצם עושים זה מנסים להוסיף ויטמינים לאותו המשקה. יש לזה גם חסרונות כי אם מישהו כבר נוטל תוסף הוא עשוי להגיע לצריכת יתר של אותם הרכיבים.

בנוסף לא נשכח שאולי צריך לצרוך כמות גדולה מהמשקה וזה מעודד צריכה מוגברת של המשקאות הללו כדאי להגיע לאיזשהו אפקט. והאם יש יתרונות? מדובר במשקאות ללא סוכר ולכן יש לזה יתרון – זה בהחלט עדיף על משקאות ממותקים.


מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר בשמחה.