כל מה שרצית לדעת על קבוצות הרזיה ולא ידעת את מי לשאול

קבוצות הרזיה נעשו בזמן האחרון פופולאריות ומבוקשות על ידי קהלים רבים ומגוונים וקבוצות הפועלות בשיטות שונות צצות בכל פינה. מה היתרונות של קבוצות הרזיה, למי זה מתאים ומה הייחוד של קבוצות הרזיה בשיטת דיאטת הלחם? אנחנו פה כדי לתת לכם את כל התשובות.

מה היתרונות של קבוצות הרזיה

בקבוצת הרזיה מגיעים לפגישה בד”כ אחת לשבוע במסגרת קבוצתית, נשקלים, דנים, חולקים ולמסגרת זו יש יתרונות רבים כגון: תחושה של ביחד (“אני לא לבד במערכה, יש עוד אנשים שעוברים בדיוק את אותם הדברים כמוני ומתמודדים עם אותם קשיים” וכו’), תחרות חיובית המקדמת הגעה למטרה (יש למי להשוות, למה לשאוף), כיף של שיתוף (חוויות, הצלחות וכמובן גם קשיים ונפילות).

מה היתרונות והיחוד של קבוצות הרזיה בשיטת דיאטת הלחם?

בנוסף ליתרונות שצוינו קודם לקבוצות בשיטת דיאטת הלחם מספר יתרונות נוספים. הקבוצות בהנחיית דיאטניות קליניות בלבד! (בניגוד לרוב הקבוצות בהן המנחה הוא אדם שירד במשקל ללא הכשרה מקצועית). הקבוצות מסייעות בהורדה במשקל, משפרות את הבריאות ומלמדות את המשתתפים לשמור על המשקל שהשיגו לאורך זמן על ידי אימון תזונתי (coaching), הנותן כלים לאיך להמשיך ולחיות בשלום עם עצמם, עם האוכל, עם המשפחה, ואיך להתנהג במצבים יוצאי דופן, כמו חגים, נסיעות לחו”ל, חופשות וכו’.

קבוצות הרזיה בשיטת דיאטת הלחם עוזרת לאנשים לקחת את עצמם בידיים, להיכנס למסלול, לשמור על עצמם, לתת דין וחשבון על התנהגות האכילה שלהם. וזה עובד! אנשים מרזים, משפרים את הבריאות ושמחים יותר. בנוסף, הקבוצה נותנת להם אפשרות להיות בחברה של אנשים כמוהם, שלא שופטים, לא מטיפים, מבינים, והחברותא הזאת, האפשרות להיות עצמם, לא להסתיר ולא להתנצל משחררים ונותנים תקווה.

אילו אנשים מגיעים בד”כ לקבוצות הרזיה?

ברור שיש יוצאי דופן אבל מניסיוני רב השנים בהנחיית קבוצות הרזיה אני יכולה לומר שישנם 10 טיפוסים אופיינים שמגיעים לקבוצות הרזיה:

  1. נשים – אחוז הנשים בקבוצות הרזיה עולה על אחוז הגברים, בכל הגילאים, המצבים והמשקלים. הן מגיעות מתוך המשיכה האוניברסלית של נשים לשיפור עצמי ושינוי המשקל והמראה החיצוני.
  2. נשים רזות שרוצות להוריד 2-3 קילוגרמים מיותרים (לדעתן!) – אלו מאמינות שאם יורידו עוד כמה ק”ג בודדים יראו מושלם וזאת למרות שהן כבר נראות מעולה. האם ההרזיה היא שתוביל אותן לשלמות? לא בטוח. בחירה במסלול קצר של חודש-חודשיים בקבוצת הרזיה מאפשרת מסגרת נוחה לירידה המדוברת. בקבוצות אנחנו כבר מנצלים את ההזדמנות לדבר גם על חיזוק תחושת הערך העצמי והאהבה העצמית – בלי קשר למשקל.
  3. נשים בגילאי ה-40+ עם עודף משקל בדרגות שונות ובעיות בריאות נלוות – בעיות הבריאות השכיחות הן סוכרת או טרום סוכרת, יתר לחץ דם, כולסטרול ושומנים בדם. ירידה במשקל לפי עקרונות הבריאות משפרת את מצבן הבריאותי בצורה מדהימה עד שרוב הבדיקות או כל הבדיקות חוזרות לנורמה והן יכולות להוריד את מינון התרופות או להפסיקן לגמרי.
  4. נשים שמנסות לרדת במשקל ללא הצלחה – אלו בד”כ אינן יודעות שיש להן בעיות רפואיות, הורמונליות ואחרות שפוגעות בירידה במשקל כמו תסמונת השחלה הפוליציסטית או פגיעה בתפקוד בלוטת התריס. הדיאטניות שלנו מאתרות את הבעיה, שולחות את האישה לבדיקות המתאימות ולרופאים המתאימים לצורך אבחון ומתן טיפול תרופתי שמסייע בשיפור המצב והירידה במשקל במקביל לדיאטה.
  5. נשים שעבורן משקל הוא מכשול לפגישת בני זוג – אלו מאמינות לעיתים שירידה במשקל תהפוך אותן לחופשיות ובטוחות בעצמן ואז הכל יסתדר. לפעמים זה באמת עובד כך, אך לפעמים יש צורך בטיפול פסיכולוגי התנהגותי שישלים את ההישגים של הירידה במשקל ויחזק את הדימוי העצמי.
  6. נשים שעשו את כל הדיאטות שבעולם, רזו והשמינו עשרות ואף מאות קילוגרמים – אלו הרבה פעמים מגיעות אלינו בניסיון לעשות את הניסיון האחרון לפני הוויתור העצמי הטוטאלי. הקבוצה נותנת להן כוח להאמין בעצמן וחלקן מגיעות להישגים מדהימים. במקרים כאלו הרבה פעמים השתתפות ארוכת טווח יותר בקבוצה מתבקשת לתמיכה ולשימור ההישגים – ארוך אך משתלם.
  7. נשים שמגיעות בזוגות – חברות שמביאות זו את זו משום שחושבות שביחד זה יותר קל, וזה נכון. אפשר להתייעץ, לדבר בטלפון לחזק ולעודד. עובד מצוין. אם אחת מוותר – השנייה מעודדת אותה לחזור. אימהות יחד עם הבנות שחושבות שביחד יהיה יותר קל. אגב לא תמיד זה נכון, במיוחד במקרים בהם האם יורדת במשקל יותר מאשר הבת. בדרך כלל הבת מתעצבנת והאם מוותרת ומפסיקה לרדת כדי לא לגרום לקנאתה של הבת. עצוב ומייאש.
  8. גברים צעירים עם כרס מפותחת שנמאס להם לקבל ביקורת מהסביבה – הטיפול בדרך כלל מהיר שכן לגברים, ובמיוחד לגברים צעירים, יותר קל לרדת במשקל.
  9. גברים שמגיעים בגלל שהאישה/הרופא הציק להם עקב מצבם הבריאותי – אלו מגיעים כאילו הם עושים טובה למישהו, בהתחלה מתרחקים ולא משתפים אבל הקבוצה מושכת אותם פנימה ואז הם מתחילים ליהנות, להתלהב מהתהליך ומההישגים שלהם.
  10. ואחרונים חביבים זוגות –  שני בני זוג בעודף משקל והם רוצים לעשות את התהליך יחד. זאת החלטה נבונה, יחד הרבה יותר כל מאשר כל אחד ליחוד, עוזרים ומחזקים אחד את השנייה, אבל גם הנפילות בדרך כלל ביחד – מישהו מבני הזוג מתחיל “לזייף” ומושך לשם את השני. נשים צריכות לשים לב שגברים נוטים לרדת יותר מהר – לא צריך להתבאס.

מה איתך?

רואה את עצמך בקבוצת הרזיה?

זה הזמן להצטרף וליהנות מכוחה של קבוצה

כי ביחד יותר קל לרדת במשקל

ואם אתם רוצים ללמוד להכין אוכל בריא, טעים ולא משמין עבורכם ועבור בני משפחותיכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.