להתחדש באמת – זה הזמן

עם האביב באה רוח התחדשות וזו יכולה להתבטא בכל תחומי החיים כמו בריאות, דיאטה, משקל ובכלל איכות החיים וההרגשה הכללית. כמה טיפים ליישום השינוי והחידוש :
1. עשו את זה מהנה – לא לפחד לעשות שינויים ולא לסבול, הסתכלו על השינוי כהרפתקה מהנה וכך תוכלו לבצע אותו ולשמור על השינוי לאורך זמן.
2. חשבו לטווח ארוך – עשו שינויים שאתם יכולים להתמיד בהם לאורך זמן, אל תבחרו בדברים שגורמים לסבל וליסורים – בסוף נשברים.
3. קנו לבית רק מזון שניתן להשתמש בו בצורה מגוונת – לדוגמא : ירקות, עופות ודגים, ביצים, לחמים וממרחים בריאים כמו אבוקדו, טחינה וחומוס.
4. שימו קצת מכל דבר – למדו ליהנות מכמויות קטנות יותר, מרחו את הכריך בשכבה דקה של ממרח כך שתאכלו לחם עם ממרח ולא ממרח עם לחם.
5. קנו אוכל ידידותי – אוכל טעים ומזין אבל לא כזה שלא ניתן לעמוד בפניו. אוכל מפתה במיוחד כדי לאכול רק מחוץ לבית.
6. עשו חריגות מתוכננות – פעם בשבוע הרשו לעצמכם לאכול משהו טעים ואהוב ללא רגשות אשמה אבל עשו זאת מחוץ לבית בבית קפה או מסעדה.
7. בצעו פעילות גופנית שאתם אוהבים – למשל ריקודים, זומבה, שחייה וכדומה. אפילו שמירה על אורח חיים פעיל כמו עבודות בגינה ועלייה וירידה במדרגות תורמת לכושר.
8. קחו אחריות על המעשים שלכם ועל האכילה שלכם – העברת אחריות לאחר היא דרך מצוינת לא לעשות שינוי, לעומת זאת אם תסתכלו לבעיה בעיניים ותאמרו – אני עושה מה שהחלטתי – אף אחד לא יוכל להכריח אתכם לאכול משהו שהחלטתם לא לאכול כי האחריות היא אך ורק שלכם!
9. זכרו – אנחנו חיים כאן ועכשיו אז כדי ליהנות מכל רגע ולעשות את השינוי בהנאה תוך שמירה על הבריאות ועל איכות החיים!

ויטמין D – מה שרציתם לדעת ולא ידעתם את מי לשאול
כולם מדברים עליו ועל כמה שהוא חשוב אבל מה אתם באמת יודעים על הויטמין הזה?

למה חשוב לבדוק את רמת הוויטמין D3 בדם ולקבל תוסף תזונה במידה והרמה נמוכה?
ידוע שוויטמין D3 דרוש לבריאות העצם והשריר, מונע נפילות ואף חשוב בטיפול בסוכרת. מחקר שהתפרסם השנה בדק קשר בין רמות ויטמין D3 לבין סרטן שד בנשים אוסטרליות. המחקר השווה את רמות הוויטמין בין חולות סרטן ובין נשים בריאות וראה הן היו נמוכות בהרבה בנשים חולות לעומת בריאות. תוצאות המחקר מדברות על כך שרמות ויטמין D3 מתחת לנורמה מהוות גורם סיכון להתפתחות סרטן שד. בכלל לאחרונה ישנם מחקרים רבים המצביעים על קשר בין מחסור בויטמין D לבין בעיות בריאות שונות.
מה עושים ואיך מטפלים במחסור בויטמין D?
אני מזמינה את כולכם וכולכן לגשת לקופת חולים, לעשות בדיקת דם פשוטה ואם רמת הוויטמין D3 בדם אכן נמוכה – קחו תוסף בטיפות או בכמוסות בהן וויטמין D3 מומס בשמן.
שמעתי שלכולם יש מחסור בויטמין D – לא כדאי פשוט לקחת תוסף וזהו?
חשוב לא להגזים במינונים, הרי ויטמיןD3 מסיס בשומן ומצטבר בדם לאט, כך שתוך מספר חודשים סביר להניח שרמתו תגיע לנורמה. לאחר מכך אפשר להקטין אולי את המינון אבל להמשיך וליטול את התוסף משום שסיכוי שרמתו תעלה בעצמה שואף ל-0. לכן כדאי ליטול את התוסף במינון מתאים לפי תוצאות בדיקות דם. כדאי להתייעץ עם דיאטנית על סוג ומינון התוסף, לאחר והתקבלו תוצאות הבדיקה.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

ואם גם אתם רוצים ללמוד להכין אוכל בריא, טעים ולא משמין עבורכם ועבור בני משפחותיכם, תרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו קשר דרך האתר