לחם במעגל החיים : לחם לבוגרים

לחם במעגל החיים : כתבה רביעית בסדרה – לחם לבוגרים
אנשים רבים שנשאבים לתוך סדר יום עמוס הכולל ניהול הבית, עבודה, ילדים ועוד לא תמיד מוצאים זמן להכין להכין לעצמם לאכול ולאכול בצורה מסודרת. כתוצאה מזה לפעמים אוכלים 1-2 ארוחות ביום ובמהלך מרבית שעות היום נותרים רעבים. לעיתים חלק מהאנשים מתמודדים על ידי נשנוש של חטיפים, עוגות, עוגיות, וופלים ובורקסים שנמצאים בשפע במרבית מקומות העבודה. בסוף היום הארוך מגיעים הביתה רעבים ומשלימים את כל החוסר באכילת יתר בלתי נשלטת מכל הבא ליד. התוצאה : השמנה. פתרון אפשרי הוא כריכים – לחם מספק אנרגיה לאורך זמן, הוא נוח וזמין להכנה ולאכילה מהירה, משביע ומספק ולכן הוא מזון אולטימטיבי לאדם המודרני העסוק. הכנה של כריכים לאכילה במהלך יום העבודה מפחיתה את הסיכון שתתפתו לכל מיני מזונות עתירי שומן, סוכר וקלוריות שנמצאים בעבודה. להלן מספר טיפים חשובים לשילוב הלחם בתפריט היומי :
1. מכינים בבוקר כריכים לילדים? הכינו על הדרך עוד 2-3 כריכים לעצמכם.
2. לא מכינים כריכים בבוקר? דאגו שיהיה לכם בעבודה לחם פרוס ומספר סוגי ממרחים. במידה ואין מקרר בהחלט ניתן להשתמש בטונה וטחינה שאינם מצריכים קירור.
3. העדיפו ממרחים בריאים כמו גבינה לבנה/קוטג’/טחינה/חומוס/ביצה/טונה וכדומה.
4. הוסיפו ירקות עם הכריך או מחוץ לכריך לשיפור הערך התזונתי ולהגברת תחושת השובע.
אכילת כריכים במהלך יום העבודה תשמור על תחושת שובע, תפחית כאבי ראש וירידה באנרגיה ותסייע לכם לשמור על המשקל.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.