תפוח אדמה – משמין? לא בהכרח! איך לאכול תפוח אדמה ולשמור על הגזרה

תפוח אדמה הוא מאכל נפוץ ואהוב – מטוגן, אפוי או מבושל, כמנה בפני עצמה או כתוספת, בתבשילים ובמרקים תפוח אדמה תמיד אהוב. ניתן להכינו במגוון צורות וטעמו הניטרלי מאפשר לו לספוג טעמים ולהשתלב במתכונים שונים. אך האם תפוח אדמה משמין?

מה מספק לנו תפוח אדמה?

תפוח אדמה מספק פחמימות מורכבות שמספקות אנרגיה, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים (במיוחד אם נאכל עם קליפתו). מבחינת הערך הקלורי – תפוח אדמה בינוני מספק כ-90-100 קלוריות. ערך קלורי דומה נקבל מגביע יוגורט או פרוסת לחם.

למה טוענים שתפוח אדמה משמין?

  1. מדד גליקמי גבוה – תפוח אדמה מעלה את רמות הסוכר בדם יחסית מהר – מהותי לסכרתיים ולמעוניינים לרדת במשקל. כאשר מבשלים ומצננים תפוח אדמה המדד הגליקמי יורד מעט (לדוגמא בסלט תפוחי אדמה קר).
  2. תוספת יוקר – לאור הטעם הניטרלי של תפוח האדמה נוטים להוסיף לו תוספות עתירות כמו חמאה, מרגרינה, שמנת, מיונז ועוד. כך מה שמוביל לעליה בערך הקלורי זה לא תפוח האדמה עצמו אלא התוספות.
  3. טיגון עמוק – אמרתם תפו”א אמרתם צ’יפס. מאחר ותפו”א עתיר פחמימות הוא סופח במהירות את השמן וכך מקבלים מנה עתירת קלוריות גם אם לוקחים כמות קטנה.
  4. הפירה לא תמים – בפירה גם משתמשים בהרבה תפוחי אדמה וגם מוסיפים בד”כ הרבה שומן כך שמי שחושב שהוא קיבל מנה תמימה וניטרלית – טועה. פצצת קלוריות.

איך אוכלים תפוחי אדמה בצורה חכמה?

  1. העדיפו תפוח אדמה אפוי או מבושל על פני צ’יפס ופירה
  2. אם אתם מטגנים – השתמשו בתרסיס שמן ופרוסות דקות של תפוח אדמה
  3. ותרו על רטבים שמנים שמעשירים את המנה בפי כמה וכמה קלוריות

 אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.