מדריך שתייה לקיץ

מה היא שתייה?

חושבים ששתייה היא רק מים? לא, זה רק מיתוס! שתייה היא כל דבר שמורכב מ-99.9% מים כולל מים, תה, חליטות, קפה (מעט חלב) ללא סוכר, סודה, משקאות דייאט (שלאחרונה נעשו מוקצים וכנראה לא בצדק), מרק צח.

מה עושים אם לא אוהבים לשתות?

אנשים רבים, וביניהם אני, לא אוהבים לשתות מים. בדיוק בשבילם כדאי להכיר את סוגי המשקאות הנוספים שפירטתי. כך אפשר לגוון בסוגי המשקאות, בטעמים ובטמפרטורות ולהגביר את צריכת הנוזלים מבלי לסבול.

כמה צריך לשתות?

יש נוסחאות לחישוב כמות הנוזלים היומית המומלצת להשלמת אובדן נוזלים (שתן, נשימה, זיעה וצואה) ואת זה אני מלמדת את הסטודנטים שלי באוניברסיטה. לנו חשוב לדעת כלל אצבע פשוט – 8-10 כוסות נוזלים ליום לאישה ו-10-12 כוסות נוזלים ליום לגבר. זאת בתנאיי סביבה רגילים ולא במצבים של חום גבוה או פעילות פיזית מאומצת הדורשים צריכת נוזלים גבוהה יותר.

ואם לא צמאים?

שותים משום שצריך, לא מחכים לצמא. וזאת משום שאנחנו לא ממש “חזקים” בלחוש צמא ואף נוטים להתבלבל בין צמא לרעב מה שמוביל לאכילת יתר.

מה קורה אם לא שותים מספיק?

שתייה לא מספקת עלולה להוביל לירידה בנפח הדם. כתוצאה מכך ריכוז המומסים בדם יעלה והאיברים בגוף יחשפו לריכוזים גבוהים מדי של נתרן, אשלגן, כלוריד ועוד. הדבר הזה עלול לגרום לנזק בריאותי ממשי.

מה מרגישים אם מתייבשים?

סימפטומים שכיחים של התייבשות (שבקרב רבים היא כרונית) כוללים: עייפות, ישנוניות, יובש בפה, תשישות, כאבי ראש, ירידה בזיכרון, סחרחורות. התייבשות חריפה עלולה להוביל אפילו למוות.

ולסיכום:

בואו נרים כוס שתייה, חמה או קרה לפי העדפותינו, ונהנה מבריאות טובה, אנרגיות ותחושה נפלאה של טיפול נכון בגופינו.

רוצים ללמוד עוד על אכילה ושתייה בצורה הנכונה ביותר לתחזוקה בריאה של הגוף? לחצו כאן: http://bit.ly/2tPrdfP