דיאטה לעומת שאיבת שומן

לנשים ששואלות אותי על הניתוח הקוסמטי הנפוץ ביותר, שאיבת שומן, אני נותנת כבר שנים רבות תשובה ישירה ואמיתית אך לא מעודדת: גם המשקל וגם השומן חוזרים, במקומות אחרים, בדרך כלל מעל למקום הניתוח, כמו בטן עליונה, חזה, כתפיים וידיים. תשובה זו מבוססת על ניסיון של שנים, שלי ושל קולגות שלי, בטיפול באנשים שמנים, כולל באלה שעשו ניתוח פלסטי זה. חשוב לציין שרוב המנתחים אינם מוסרים מראש מידע זה למטופלות. מעניין למה.

התרשמות אמפירית זו קיבלה תוקף במאמר שפורסם בחודש שעבר במגאזין הרפואי “השמנה”, ומביא תוצאות מחקר שנערך בקולוראדו ארה”ב (ניתן לקבל בעברית ע”י הזמנת שירותי תרגום מקצועי). התוצאות מראות שאכן השומן שהוסר ממקומות הבולטים, כמו ירכיים ובטן התחתונה, חוזר תוך כשנה לבטן העליונה, לכתפיים ולידיים. מעניין שהחזרת השומן מתרחשת גם אם כמות השומן שנשאב ממש קטנה, פחות מחצי קילוגרם. תוצאות דומות התקבלו גם בחיות מעבדה – השומן חוזר.

כנראה שאי אפשר “לרמות את הטבע” — לחולדות אין כנראה בעיות פסיכולוגיות, ותפקידם של תאי שומן – לאגור שומן. כשחלק מתאי השומן נהרס בשאיבת השומן, וממשיכים לאוכל כרגיל, הרי ברור שתאי שומן אחרים ייקחו על עצמם להכיל את השומן שנוצר בעקבות האכילה. זה מביא אותנו שוב למסקנה אחת ויחידה: כדי לרדת במשקל יש עדיין דרך אחת בלבד – דיאטה: הפחתת כמויות ושינוי בחירות באוכל. גם כשמסירים בליטה לא יפה על ידי שאיבת שומן, עדיין צריך דיאטה כדי למנוע היווצרות בליטות חדשות ואף גדולות יותר.

להבדיל משאיבת שומן, ניתוחי קיצור קיבה מקטינים פיזית את האפשרות לאכול, כך שהניתוח עשוי להועיל לאכלני כמויות, אך לא לזללני ממתקים: גם הגבלת כמות האוכל לא ממש משפיעה על כמויות השוקולדים, הגלידות והמילקשייקים שגורמים להשמנה מחדש.

דיאטת הלחם עוזרת משמעותית להקטין את צריכת המזון גם ללא ניתוח, ובניגוד לרוב הדיאטות הקיימות, גם בלי לגרום סבל
מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולהבין את ההבדלים בין דיאטה לבין שאיבת שומן, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.