איך לעשות דיאטה

ראשית, דיאטה היא צורת האכילה, כך שלכל מצב יש דיאטה, כמו דיאטה לסוכרת, ללחץ דם, להשמנה, למחלות מעיים, לספורטאים, לנערות ונערים, לקשישים, לחולי סרטן ועוד ועוד. כל הדיאטות האלה מתווים צורת האכילה שמתאימה למצב ספציפי, וכך האדם צריך לאכול אם הוא רוצה לשמור על בריאות ולהקל את השפעות מחלתו.

איך לעשות דיאטה בצורה נכונה

מי שרוצה לדעת איך יורדים במשקל? לרזות ולהישאר במשקל תקין לא צריך לעשות דיאטה, אלא ללמוד לאכול מחדש, בצורה שתבטיח שיוכל לממש את מטרותיו.

  1. לבנות תוכנית תזונתית שמתאימה לאדם, למצבו הבריאותי והנפשי, להרגלי החיים שלו, לטעם האישי שלו באוכל וכדומה. ברור שתוכנית תזונתית תהיה שונה בין רווק צעיר שאוכל במסעדות ואישה בוגרת, אם ל-3 ילדים. ברור שהתוכנית תשתנה אם מדובר באדם שבנוסף לעודף משקל סובל ממחלות כל שהן.
  2. כדי לעשות דיאטה בצורה נכונה חשוב להיעזר בדיאטנית קלינית שמבינה מה הן הסיבות הפיזיולוגיות, הגנטיות והתנהגותיות שגרמו להשמנה ואיך להתמודד איתן.
  3. תמצאו תמיכה מכל סוג – קבוצה להרזיה, חבר, בעל/אישה/ילדים, מישהו בעבודה. בקיצור כל אחד שאפשר לדבר איתו כשקשה לכם להתמודד לבד. מדובר בתמיכה ועידוד ולא בנדנוד וזלזול. אל תתנו לאף אחד לעשת אלכם קטנים וחלשים.
  4. לתוכנית התזונתית להיות מותאמת לצרכים ולהעדפות של המטול, כמו גם למצבו הבריאותי.
  5. לא להכניס הביתה מזונות שמפתים אתכם, בסוף תאכלו אותם, לא יעזור להתחפש לגיבור.
  6. ללמוד לקנות אוכל לפי רשימה ורק את מה שצריך.
  7. כדאי לרשום את כל אותם המזונות שלדעתכם גרמו לעלייתכם במשקל. את הרשימה יש להדביק למראה בחדר שינה, כך שתראו אותה כמה שיותר פעמים ביום. הרשימה תעזור לכם להימנע מקניה או בישול של המזונות הללו, מה שיבטיח לכם ירידה במשקל ושמירה על המשקל הרצוי.
  8. כדאי להיפתר מהבגדים הגדולים. גם אם תעלו במקל מתישהו, תוכלי לקנות בגדים גדולים מחדש. כעת תיהנו ממידות קטנות יותר.
  9. כל בוק תסתכלו במראה ותגידו: כמה אני מדהים/מ. קשה אבל עובד.
  10. תלמדו לאהוב את מה שאתם רואים במראה, זה יעזור לכם לרדת במשקל מתוך שיפור של הדברים הטובים שכבר יש לכם ולא מאי שביעות רצון מעצמכם ותחושה שאתם כישלון, ואף לפעמים משנאה עצמי. ברור שלא תרצו לשפר שום דבר למי שאתם שונאים.
  11. לא למהר לשום מקום, הרי יש לכם עוד הרבה שנים לחיות, כלומר לאכול נכון, טעים ובריא, ליהנות מהאוכל והחיים, כך שתהליך הירידה צריך להיות מותאם ליכולות הגוף שלכם. לגוף חוקים משלו ואם תאלצו אותו לרדת מהר יותר ממה שהוא מסוגל, תהיו עוד יותר שמנים.
  12. תזכרו: לא חשוב כמה ירדתם, חשוב כמה לא עליתם באותו הזמן.
  13. תתייחסו לשינוים בדיאטה שלכם כהרפתקה מסקרנת ומעניינת, בקלילות ובהנאה, ולא בכוב וסבל, אל תצפו להרזיה מהירה.

איך לעשות דיאטה

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.