איך לבחור מי שתייה

יש סוגים שונים של מים – מים מינרליים, מים מסוננים, מי ברז. דבר אחד מוסכם הוא שמים זה המשקה המומלץ ביותר אבל איך לבחור בין הסוגים השונים? מים עשויים להיות מזוהמים במתכות, לכלוך וחיידקים. על מנת לצמצם חלק מהזיהומים מוסיפים למי ברז כלור אך זה לא פותר את הבעיה לחלוטין ובנוסף למים עם כלור טעם לא טעים.
כיצד לשפר את טעמם של מי הברז?
על מנת להפטר מן הכלור שבמים ניתן לשים את המים בכלי רחב ופתוח למשך מספר שעות וכך טעמם וטיבם של המים משתפרים. כמו כן, ניתן לערבב מים בבלנדר פתוח למשך מספר דקות.דרך נוספת לשיפור המים היא טפטוף מספר טיפות של מיץ לימון.
על מנת לצמצם אפשרות לזיהום של מתכות וחלודה ניתן לנקות את המים באחת משתי דרכים :
א. לפתוח את הברז ולהזרים מים כ-3-5 דקות לפני השימוש בהם.
ב. להמנע משימוש במי ברז חמים – לא לשתייה ולא לבישול וזאת מאחר ומי ברז חמים נוטים לאסוף לכלוך בצורה מהירה יותר ממים קרים וחשוב לזכור שהבוילר אינו כלי נקי.
ג. להשתמש בפילטר לסינון המים.
האם יש להעדיף מים מינרלים?
מים מינרליים בבקבוק יקרים בהרבה ממי ברז אבל לא בהכרח טובים יותר ממי ברז. בארצות הברית ערכו סקרים על איכות מים מינרליים ונמצאו ממצאים מרתקים למשל שהבקבוקים הכילו בעצם מי ברז מטוהרים או שהם היו מזוהמים. מים מינרליים לא אמורים להכיל מינרלים מסוג נתרן וכלור אך הם יכולים להכיל מינרלים מסוג אחר כמו מגנזיום וסידן שחשובים לבריאות. בניגוד למי ברז שמצויים תחת פיקוח הרשויות ומשרד הבריאות, למעשה אין די פיקוח על מים מינרליים ולכן חשוב שציבור הצרכנים ידרוש לראות תוצאות של בדיקות ניקיון המים ורכיביהם.

דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב, ראש המחלקה למדעי התזונה במרכז האוניברסיטאי אריאל, מנחה תוכנית ב-103 FM.

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם גם במי השתיה, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.