איך לאכול עם תסמונת מטבולית וריפלוקס?

תסמונת מטבולית זה הפרעה במטבוליזם בגוף שכוללת מיני דברים כמו טרום סכרת, טריגליצרידים גבוהים, כולסטרול HDL  נמוך, היקף מותן גבוה (השמנה בטנית) וריפלוקס זה מצב שבו יש עלייה של חומצות מהקיבה לוושט. הבעיה היא שפה לא מדובר על מצב פשוט. אם מדובר רק על ריפלוקס יש כל מיני דגשים שעוזרים כמו לאכול ארוחות קטנות כל 2-3 שעות, להמנע מטמפרטורות קיצוניות במזון, להמנע ממזון מטוגן ולא לשכב אחרי אוכל. אבל זה לא המצב פה – במצבים שבהם יש כמה היבטים בריאותיים חשוב לפנות ליעוץ תזונתי מסודר כדי לקבל את הטיפול הטוב ביותר. אי אפשר לבודד ולהתייחס רק לבעיה אחת אלא צריך לקבל הערכה תזונתית והתאמת תוכנית תזונה אישית בהתאם למה שבאמת צריך. הכי יעיל, הכי טוב ומאוד חשוב.

מה דעתך על סדנה שנוגדת מוצרי חלב, ירקות טריים, ממתיקים מלאכותיים ועוד?

להיות נגד כל הזמן זה לא מומלץ. יש דברים שכדאי יותר ויש פחות אבל למה להיות נגד? לדוגמא – מוצרי חלב אם אין בעיה של אי סבילות ללקטוז כדאי לאכו לאבל לא הרבה לדוגמא למרוח קצת בכריך, לאכול יוגורט או להוסיף קצת לקפה. ירקות מבושלים וטריים יש להם יתרונות רבים וכדאי לאכול גם וגם. לגבי ממתיקים מלאכותיים נושא שנוי במחלוקת אבל אני מעדיפה ממתיקים מלאכותיים על פני סוכר. במילים אחרות נסו למצוא לכם משהו כיפי ונעים וכמה שפחות להיות נגד כך שתוכלו לאכול מגוון, בריא וטעים.

להאזנה:

http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=GHFHJG&c41t4nzVQ=KG

מה דעתך על דיאטת דש?

תזונה נכונה

דיאטת דש היא דיאטה מאוד מאוזנת, יש בה הרבה סידן ממוצרי חלב דלי שומן ובחלק מהמחקרים נמצא שזה עוזר להורדת לחץ דם. מרובה בירקות, דגנים מלאים, קטניות ובשר רזה. יש המוכרים בארץ את הדיאטה עם כדורים שזה לא מומלץ. מה שחשוב זה לבחור דיאטה לא מזיקה, נעימה ובריאה שניתן לחיות איתה לאורך שנים ואם משהו עובד לנו – להתמיד בו! זה לא מספיק להגשים את המטרה אלא צריך להציב מטרה וללמוד את הדרך אליה. רק אז יכולים להגיע להישגים לאורך זמן.

להאזנה:

http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=GHEMFG&c41t4nzVQ=KG

 מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.