תכולת קפאין במספר משקאות ומזונות נבחרים

על קפה יש הרבה אגדות ומיתוסים.

למעשה, קפה נחשב היום כמשקה לגיטימי ואף כזה שלפי המחקרים העדכניים מועיל לבריאות, לדוגמה: מוריד סיכון לסוכרת סוג 2, למחלות כבד, לפרקינסון ועוד.

ישנם אנשים שקפה גורם להם לדפיקות לב וגם לקושי להירדם. אז להם לא כדאי לשתות קפה רגיל אלא להחליף לנטול, ו/או להימנע משתיית קפה לפני השינה.  לרוב האנשים קפה אינו מזיק, אלא אם שותים אותו עם סוכר, שאז הסוכר עצמו הוא זה שעלול לגרום לנזקים בריאותיים.

חשוב גם לציין שבנוסף לקפאין, קפה מכיל עשרות אם לא מאות חומרים שמשפיעים על גופנו, שמתוכם נחקרו מעטים בלבד.

להלן כמות הקפאין המוערכת במיליגרמים בכוס של 200 מ"ל (אלא אם כתוב אחרת) בסוגי קפה ובמשקאות אחרים.  יש לציין שהנתונים שונים ממקור למקור, תלויים מאוד בתהליכי עיבוד פולי הקפה ובצורת הכנת המשקאות, וההבדלים יכולים להגיע לעשרות אחוזים.

`

סוג המשקה כמות קפאין
קפה פילטר60-200, בממוצע 80
אספרסו רגיל (30-50 מ"ל)63
אספרסו כפול (60-100 מ"ל)125
קפוצ'ינו / משקאות מבוססי אספרסו בתלות בכמותו63-125
נס קפה25-75
קפה נטול קפאין0-6, בממוצע 2.5
תה ירוק24
תה שחור40
קוקה קולה קלאסיק / קוקה קולה זירו19
פפסי קולה21
פפסי מקס26
משקאות אנרגיה32-210 ואפילו 267

 

מקורות (הנתונים נדגמו באוקטובר 2019):

www.healthline.com/nutrition/how-much-caffeine-in-coffee

www.medicalnewstoday.com/articles/324986.php

www.caffeineinformer.com/category/coffee

לתיאום טיפול אישי עם ד"ר אולגה רז, או להשתתפות בקבוצות להרזייה ולשמירה על הבריאות בהנחייתה האישית — בתל אביב בלבד!! — אנא הקלידו את פרטיכם בתחתית הדף, ונחזור אליכם בהקדם.