טיפוסי אכלנים – חלק 3

טיפוסי אכילה (אמור לי איך את אוכל ואומר לך איך לאכול)– חלק שלישי
אז ראינו מה ההמלצות לגבי איך לאכול לפי סוג האוכל שאתם אוהבים ולפי השעות שבהן אתם אוכלים ומה לגבי איך שאתה אוכל?

טיפוס 1 – אוהבים לאכול בבית
מאפיינים : בשבילכם אוכל זה בית, אוהבים לאכול בישול ביתי על פני כל דבר אחר.
בעיה : בניגוד למסעדות שבהן מזמינים מנה מסוימת ואוכלים אותה – בבית האוכל זמין 24 שעות ביממה ותמיד ניתן לפתוח שוב את המקרר או למלא בשנית את הצלחת. מכאן שהפיתויים אינסופיים והכמויות שניתן לאכול אינן נשלטות.
המלצה : בשלו בישול חכם – דל שומן וסוכר ובמנות קטנות יותר בהתאם לצורכיכם ולצורכי בני ביתכם. בישלתם מנה גדולה? השאירו מנה קטנה במקרר ליום-יומיים למחרת ואת היתר הקפיאו לשימוש מאוחר יותר. ניתן לחלק את האוכל למנות ולפני ההקפאה וכך להוציא בכל פעם את המנה שרוצים לאכול.

טיפוס 2 – אוכלים בחוץ
מאפיינים : אתם אוכלים הרבה בחוץ – או בגלל שזה חלק מסדר היום שלכם בעבודה או פשוטה בגלל שאתם אוהבים את זה.
בעיה : במסעדות יש מנות עשירות מאוד בקלוריות, שומן וסוכר.
המלצה : אין שום בעיה לאכול במסעדה אם בוחרים נכון – העדיפו מנות קטנות ולא מורכבות יותר מדי. רצוי להעדיף מנה עיקרית (שיפודי עוף/סטייק עוף/בקר רזה כמו סינטה/פילה/ דגים/סושי/פירות ים וכן הלאה) בתוספת ירקות (למשל סלט עוף/טונה/גבינה בולגרית) או כריך (רצוי בלי ממרחים שמנים כמו גבינת שמנת) או “ארוחת בוקר ישראלית”. המנעו מרטבים שמנים כמו אלף האיים ומיונז שיכולים להכפיל ואף לשלש את ערכו הקלורי של המזון.

טיפוס 3 – מנשנשים מכל הבא ליד
מאפיינים : המנשנשים לא יושבים לאכול בצורה מסודרת אלא פשוט חוטפים מכל הבא ליד – חטיפים, בורקסים, קרקרים, חוטפים בזמן הכנת האוכל ועוד – הכל על הדרך, בין לבין בלי לשבת לאכול.
בעיה : יכולים לצרוך הרבה קלוריות מבלי בכלל להרגיש.
המלצה : אפשר לנשנש אבל תלוי מה – מומלץ להכין מראש נשנושים כדי לא לנשנש דברים מבלי לתכנן לדוגמא ניתן להכין ירקות כמו גזרים, פלפלים, עגבניות שרי, צנוניות, לפת, קולורבי, מלפפונים חמוצים, תירס גמדי, שעועית צהובה/ירוקה, פופקורן ללא שומן בתוצרת בית, בייגלה, פריכיות אורז קטנות, קרקרים מחיטה מלאה וכדומה. כמו כן חשוב שיהיה לכם כריכים כארוחות במהלך היום.

אז מה ראינו? שאנשים מתחלקים לטיפוסים שונים מבחינת מה, איך ומתי הם אוכלים ובהתאם ההמלצות התזונתיות. אז- איזה סוג אכלן אתם?

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים : 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.