שתיית מיץ אשכוליות כאשר נוטלים סטטינים – מותר או אסור?

ישנה הוראה ידועה לא לשתות מיץ אשכוליות בסמוך לנטילת סטטינים. הוראה זו נובעת מכך שישנו חומר במיץ האשכוליות שגורם לעלייה ברמות הסטטינים בדם ולכן יכולה להיות השפעה על פעילות הסטטינים. לפי ניסוי שתיית 200 מ”לל מיץ אשכוליות ביחד עם סימבסטטין העלתה את הריכוז שלו פי 3-6. האם יש להמנע לחלוטין ממיץ אשכוליות כאשר נוטלים סטטינים? עקרונית אם לוקחים כוס מיץ אשכוליות בבוקר, כנראה שהאפקט שלו אומנם קיים אבל הוא מאוד קטן. למעשה כל הדיון הזה חסר משמעות כאשר יוצאים מתוך הנחה שכלל לא מומלץ לשתות מיצים. כוס מיץ יכולה להכיל 2 אשכוליות שזה לכל הדעות מיותר לחלוטין כי יש שם 6-8 כפיות סוכר. מאחר ואיני ממליצה לשתות מיץ אז אין סיכון בכל הסיטואיציה הזו.
לסיכום ההמלצות : ניתן לאכול אשכולית אך מומלץ לא לשתות מיץ אשכוליות. אם רוצים ניתן לאכול במשך הבוקר חצי אשכולית שכמות חומר פעיל בה יחסית קטן ולהנות מחצי אשכולית מבלי לפגוע בפעילות הסטטינים.דרך אגב אשכולית משפיעה הרבה פחות על פראבסטטין ועל קרסטור.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר .