ארוחת הבוקר כבר לא לבד – גם ארוחת ארבע חשובה ביותר

דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה
רבים יודעים שארוחת הבוקר היא ארוחה חשובה שמספקת אנרגיה להתחלת היום ומשפרת את הריכוז והחיוניות. לעומתה, ארוחת ארבע אינה נתפסת כחשובה כלל למרות שבפועלן היא חשובה לא פחות מארוחת הבוקר. מיליון תירוצים יש למה לא לאכול ארוחת ארבע – אין לי זמן, אין לי משהו זמין לאכול, אני גם ככה אוטוטו בבית וכן הלאה. כתוצאה מהדברים הללו אנשים רבים שעובדים בחוץ פשוט מדלגים על הארוחה של אחרי הצהריים וכך יוצרים טווח שעות גדול יותר ללא מזון.
נו מה הבעיה כמה שעות בלי אוכל? הבעיה היא שרעב הוא האויב הגדול ביותר של הדיאטה! רעב שמצטבר במהלך היום יוביל לכך שעם ההגעה הביתה תאכלו כל מה שיקרה בדרככם. לכן אם לא אוכלים בצורה מסודרת בסופו של דבר עשויים לאכול עודפי מזון וכך לסבול מהשמנה ומבעיות בריאות הנלוות לה.
מה תורמת ארוחת ארבע? ארוחת ארבע שוברת את הרעב, מפחיתה עייפות, מספקת אנרגיה וחיוניות, מסייעת בשמירה על הריכוז ומצב הרוח וכך מונעת את הרעב שמשתלט עם ההגעה הביתה. אותו רעב הינו האויב של הדיאטה – הוא גורם לאובדן שליטה ולאכילה מופרזת. אכילה מופרזת בשעות הערב והלילה תורמת גם להשמנה וגם יוצרת תחושה של כבדות, לחץ באיזור החזה, גיהוקים, שיהוקים, צרבות, קושי בהרדמות, נחירות ושינה לא שקטה.
מה כדאי לאכול בארוחת ארבע? ארוחה מצוינת היא כריך מלחם שאוהבים (עדיף קל או חיטה מלאה) בתוספת שכבה דקה של ממרח כמו גבינות עד 5% שומן, טחינה, חומוס, אבוקדו, ממרח חצילים, פסטרמה או פרוסת גבינה צהובה לייט וכן הלאה כמובן בתוספת ירקות. ניתן להכין את הכריך בבית או לקנות במרכול או בבית קפה בקרבת העבודה. אם אוכלים בבית קפה ניתן לבחור סלט ירקות עם פרוסה אחת של לחם מלא או חי ואף ניתן להוסיף לסלט מעט גבינה בולגרית/ביצה/טונה. כמובן שאם לא רוצים לחם אפשר לאכול גם דברים אחרים כמו יוגורט בתוספת ברנפלקס או פרי.
מה לא כדאי לאכול בארוחת ארבע? כמובן ממתקים – אלו מצויים להם במשרדים רבים בכמות יפה והם האופציה המפתה והנגישה. אבל זכרו – זה לא משביע ואכילת הממתקים רק תוביל להגברת הרעב וכך כשמגיעים הביתה עדיין מתנפלים על המקרר.

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר .