סלק – הפלא הסגול

סלק אדום הוא ירק בעל ערך תזונתי רב, ניתן להשתמש גם בשורש וגם בעלים ולשלב במגוון צורות בתפריט בכל דיאטה.

5 דברים שכדאי לדעת על סלק:

  1. עשיר בכל טוב: שורש סלק מכיל כ-40 קלוריות ל-100, מכיל ויטמינים ומינרלים רבים (לדוגמא: ויטמיני B – בעיקר חומצה פולית, ברזל, בורון, אשלגן ועוד), סיבים תזונתיים ופיטוכימיקלים חשובים. הבולט בהם הוא בטאין שחשוב לבריאות הלב וכלי הדם. מחקרים על בעלי חיים ובני אדם הראו גם השפעה חיובית של בטאין במחלות כבד כנראה על ידי מניעת היווצרות מאגרי שומן בכבד. בטאין מסייע גם בשיפור חומציות הקיבה באנשים הסובלים מהיפוכלורידריה (ירידה בחומציות הקיבה המאפיינת יותר אנשים מבוגרים וגורמת לבעיות במערכת העיכול, שגשוג מיקרואורגניזמים, הופעת שלשולים, ירידה בספיגת חלבונים, ויטמינים ומינרלים).
  2. טוב לאיזון לחץ דם: סלק מסייע לאיזון לחץ הדם כנראה עקב תכולה גבוהה של ניטרטים המהווים חומר מוצא לניטריק אוקסיד (NO) המרחיב את כלי הדם ומוריד את לחץ הדם.
  3. טוב לעיכול: אכילת סלק או שתיית מיץ סלק יכולה לשפר יציאות ולמנוע עצירות.
  4. מתאים גם לסכרתיים: בניגוד למיתוס ולמרות טעמו המתקתק אין שום בעיה לצרוך סלק גם בקרב חולי סכרת. רצוי כמובן לאכו לאת הסלק כמו שהוא ולא לשתות אותו כמיץ.
  5. רעיונות טעימים להכנת סלק: קוביות סלק מבושלות (ניתן לאכול כסלט חם או קר בתוספת חומץ/מיץ לימון), בורשט – מרק סלק עם בצל מטוגן, גזר, קישואים (ניתן לאכול חם או קר), סלט טרי עם סלק מגורד – יתן לשלב עם לפת או גזר.

ואם גם אתם רוצים ללמוד להכין אוכל בריא, טעים ולא משמין עבורכם ועבור בני משפחותיכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.