שאלות על שמן זית, סטרס ודיאטה זולה

שמן זית לטיגון – טוב או לא?

רצוי לצרוך כ-2-3 כפות שמן זית או קנולה ליום וזה לכל שימוש – טיגון, תיבול ובישול. שמן זית מתאים בהחלט לטיגון קצר כמו חביתה וכמובן שאינו מתאים לטיגון עמוק. ספיגת השמן בטיגון לא שווה במוצרים שונים – קטנה מאוד בחלבונים כמו ביצה, עוף ודג (במיוחד אם משתמשים במחבת חמה) וגבוהה מאוד בפחמימות כמו תפו”א, פירורי לחם ועוד.

להאזנה:

http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=GHEGIG&c41t4nzVQ=KG

תזונה נכונה

מה הקשר בין תזונה לסטרס?

בד”כ רוב האנשים כשהם בסטרס בורחים לאוכל. אוכל הוא מרגיע אבל זה לזמן קצר ולכן בסופו של דבר אוכלים יותר ועולים במשקל. במיוחד גם כי אוכלים מזונות עשירים בשומן וסוכר כי הם הכי מרגיעים. יש מעט אנשים שדווקא סטרס גורם להם לאכול פחות ואפילו לרדת במשקל אבל שתי הקצוות הללו מהווים תגובה ברורה למצב. במצב של סטרס יש שינויים פיזיולוגיים שגורמים לתגובות של fight or flight – להלחם או לברוח. זו תגובה עתיקה מאוד שהמטרה שלה לאפשר בריחה או לחימה במצבים של מצבי סכנת חיים ממשית. הבעיה כיום היא שהסטרס שבו מצויים הינו מתמיד וכל הזמן יש שינויים בסוכר, אינסולין וקורטיזול וזה בעייתי וה”תרופה” הרבה פעמים תהיה בריחה לאוכל. אז מה עושים? לא מחזיקים בבית מתוקים וחטיפים. גם אם מרגישים צורך לאכול עדיף לאכול אוכל אמיתי, פרוסת לחם, אוכל מבושל וכו’ ולא חטיפים מיותרים.

להאזנה:

http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=GHEGHL&c41t4nzVQ=KG

איך עושים דיאטה בזול?

הבעיה בארץ היא בין השאר בסבסוד לא נכון – במקום חמאה ושמנת צריכים לסבסד מוצרים בריאים כמו לחם חיטה מלאה, אורז מלא וירקות. למרות זאת זה ממש לא יקר לעשות דיאטה. מוצרים בסיסיים דיאטטים בד”כ הרבה יותר זולים מדברים פחות דיאטטים ופחות בריאים. לדוגמא קטניות יבשות שקונים במשקל זה מאוד זול, חיטה, כוסמת, גריסים, פסטה מקמח דורום וזה מעולה לתזונה בריאה ולהרזיה. גם ירקות בסה”כ יחסית זולים רוב הזמן וניתן תמיד ליהנות ממבצעים או רכישות בשווקים. בנוסף, ניתן לקנות חלקים זולים יותר שלעופות כמו כנפיים וגרונות, להסיר את העור ולהכין מטעמים. גם אם אנחנו חושבים שלחם קל יקר – נכון שהוא יקר יותר מלחם רגיל אבל אוכלים אחד ליומיים והוא הרבה יותר זול משטויות כמו עוגות, עוגיות, מילקי, שוקולדים ועוד.

להאזנה:

http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=GHDGEL&c41t4nzVQ=KG

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.