דבש – האם הוא בריא?

דבש זה סוכר. נכון שהוא סוכר קצת שונה, יש בו יותר פרוקטוזה (סוכר פירות) ביחס לגלוקוזה אבל דבש הוא סוכר לכל דבר ועניין. יש בו כמות מזערית של ויטמינים המספקת את צרכיה של מלכת הדבורים אבל היא זניחה ולא משמעותית לבני אדם. בנוסף, לדבש יש תכונות מעניינות למשל אם מורחים על פצעים בפה דבש לפי רפואה עממית זה משפר את זה אבל במזון עצמו דבש הוא סוכר ולכן עדיף לאכול כמה שפחות אם בכלל.

מה לגבי עוגות דבש בראש השנה? עוגות דבש הן עשירות מאוד בסוכר ולכן רצוי להעדיף עוגה עם מינימום סוכר ואם בכלל אוכלים לאכול פרוסה דקה. נשארים עודפים? השליכו לפח! אחרת אתם תיישרו את העוגה עד שהיא תגמר.

איך לצמצם את אכילת העוגות? חשבו לפני שאתם אוכלים – שווה לי או לא שווה לי? האם בשביל עוגת דבש שווה לי לעלות במשקל? ברגע שעושים את העצירה הזו למחשבה המח מתחיל לעבוד במקום הלב והבטן ואומר את דבר ההיגיון “אכלת מספיק – לא צריך יותר!”. אם שווה – אכלו בהנאה אבל אם זה לא שווה – אל תאכלו! וכך יש סיכוי טוב שתאכלו פחות.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם מעוניינים לשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.