אין לכם צליאק? דיאטה ללא גלוטן עלולה לפגוע בבריאות המעי שלכם

בעמילן של חיטה נמצאים חומרים שונים ביניהם אוליגופרוקטוז ואינולין, אשר מועילים להתפתחות החיידקים הטובים והבריאים במעיים. אינטראקציה זו בין רכיבי החיטה וחיידקים במעי הגס מסייעת במניעת סוגי סרטן, מחלות לב וכלי דם ומצבים דלקתיים. לפי מחקרים, האינולין שבחיטה ממתן עלייה בסוכר ובאינסולין לאחר האכילה. אוליגופרוקטוז שבחיטה משפר סטטוס חיסוני, מטבוליזם של שומנים וספיגת ויטמינים ומינרלים.

חשוב לדעת שכ-70% מאוליגופרוקטוז ואינולית בתזונה בארה”ב וכנראה גם אצלנו באים מחיטה ומוצריה.

הורדת מזונות אלה משאירה אותנו בהעדר של כל אותן ההשפעות החיוביות.

מחקרים עדכניים הראו שהורדת חיטה ומוצריה מהדיאטה שלנו עלולה לגרום לירידה בחיידקים בריאים.

במחקר על 10 אנשים בריאים שעשו דיאטה נטולת גלוטן במשך חודש אחד, ירדה כמותם של חיידקים הבריאים בצורה משמעותית (Bifidobacterium, Lactobacillus,  ואחרים), ובמקביל חלה עלייה בכמות החיידקים הפתוגניים הגורמים במחלות (Enterobacteriaceae, E. coli). בנוסף, דיאטת נטולת גלוטן הורידה את מרכיבי המערכת החיסונית השומרת על הגוף בפני מזיקים שונים.

לעומת זאת, הגדלת צריכת חיטה ומוצריה משפרת את מצב בריאות במעיים. מחקר שנערך על 31 אנשים בריאים הראה עלייה משמעותית בכמות החיידקים הבריאים כתוצאה מאכילת דגני בוקר העשויים מחיטה מלאה במשך 3 שבועות.

מחקרים אלו מצביעים על חשיבות אכילת חיטה ומוצריה לאנשים בריאים. רק למי שלא יכול לאכול חיטה מסיבות בריאותיות מוכחות חשוב להתייעץ עם דיאטנית קלינית כדי ללמוד איך אפשר לשפר את הדיאטה שלו בעזרת מזונות בעלי תכונות דומות לאלה של חיטה לשמירה על בריאות מעי אופטימלית.

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.