מה עדיף? טיגון או על האש?

רבים בטוחים ש”על האש” זו שיטת הכנה רזה ובריאה ואילו טיגון היא שיטה לא טובה ולא מומלצת. מה האמת?

“על האש” – נכון שזה בריא?

תתפלאו אבל הכנה ב”על האש” אינה נחשבת לשיטה בריאה. “על האש” על גחלים גורם לכך ששומן שנוטף נוצרים חומרים שנחשבים לפרו-סרטניים ולכן מומלץ לא להפריז באכילה של על האש ובמיוחד בבשר שמן! במנגל חשמלי אין בעיה.

טיגון זה אויב של הדיאטות?

טיגון נחשב ללא בריא ולא מומלץ לדיאטה אבל אין זה כך! כאשר משתמשים במחבת נון-סטיק באיכות טובה ומחממים בה שמן איכותי כמו שמן זית או קנולה (לא חמאה, מרגרינה ודומים) בכמות לא גדולה זה בריא מאוד ולא משמין אם לא משתמשים במוצר עשיר בפחמימות.חלבונים כמו עוף, דגים ובקר לא סופחים הרבה שמן. תוספת של פירורי לחם גורמת לספיחת שמן מואצת. לגבי טיגון ירקות – אין בעיה! אומנם יורד ויטמין C  אבל אפשר להשיג אותו ממקורות אחרים כמו ירקות טריים. כמו כן חימום תורם לשיפור זמינות של פיטוכימיקלים שהם נפלאים לבריאות לדוגמא ליקופן בעגבניות וקרוטנואידים בירקות כתומים וירוקים עזים. כמו כן בניגוד למיתוס אין בעיה לטגן בשמן זית אלא אם מדובר בטיגון עמוק.


מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולהגיע להרגלי אכילה נכונים, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.