מזונות מיוחדים ותוספים שטובים לסוכרת

הרבה פעמים שואלים אותי אם יש מזונות יחודים שמטיבים עם סוכרתיים וטרום סוכרתיים לכן החלטתי לכתוב לכם על כמה מזונות, משקאות ותבלינים שיעשו טוב לסוכר שלכם (כמובן כחלק מתזונה מתאימה).

  1. קפה – לפי מחקרים 2-3 כוסות קפה ליום (כולל קפה נטול קפאין) קשורה לסיכון מופחת לחלות בסוכרת ב-42%. אם יש לכם סוכרת ניתן לשתות קפה במידה.
  2. תה – תה ירוק ותה שחור קשורים לסיכון מופחת לחלות בסוכרת ובעלי השפעה חיובית על סוכרתיים וטרום סוכרתיים
  3. קינמון – בקינמון ישנם חומרים יחודיים שמורידים את רמות האינסולין והסוכר בדם ועשויים למנוע התפתחות מהירה של המחלה. ישנם מחקרים שהראו על הפחתת רמות סוכר בעד כ-29% בעקבות צריכת קינמון  בקרב בריאים, סוכרתיים וטרום סוכרתיים. כמה קינמון? גרם קינמון חום נקי ביום או שתי כפיות תבלין קינמון. ניתן להשתמש בקינמון ביוגורט, דייסת קוואקר, מאפים ותבשילים.
  4. מגנזיום – מגנזיום הוא מינרל חשוב שמשתתף בכ-300 תהליכים בגוף כולל תהליכי הפקת אנרגיה בשריר, פעילות תקינה של שרירי הגוף כולל שרירי הלב, תפקוד תקין של מערכת העצבים, בריאות העצם ועוד. מחסור בו יכול להוביל להתכווצויות שרירים, רעב בעפעפיים (גבה “קופצת”), עייפות, פגיעה בבריאות העצם ועוד. מרבית האנשים אינם מקבלים את מלוא התצרוכת היומית המומלצת של 300-350 מ”ג ליום כי מגנזיום אינו מצוי בכמות גדולה בתזונה שלנו. הגברת צריכת מגנזיום קשורה לסיכון מופחת לסוכרת ב-48% ואילו צריכה נמוכה של מגנזיום קשורה לסיכון מוגבר לסוכרת פי 3! לסוכרתיים יש נטייה למחסור במגנזיום. מגנזיום מצוי בתזונה במזונות צמחיים כמו ירקות עליים, ברוקולי, לחם חיטה מלאה, קטניות ומי ברז. מטופלים רבים זקוקים לתוספת מגנזיום במינון 150-400 מ”ג ליום ואף יותר בהתאם למצב האישי. שימו לב – נטילת מגנזיום מחייבת התייעצות עם איש מקצוע – דיאטנית קלינית או רופא – ישנם אנשים שאסור להם ליטול תוסף זה!
  5. כרום – ישנם מחקרים רבים שמציעים על השפעה מטיבה של כרום על סוכרת כנראה בעקבות השפעתו על רגישות לאינסולין. עם זאת הוא מצריך מחקרים נוספים כדי להוכיח את יעילותו. מאחר ועודף כרום עשוי להזיק מתן תוסף צריך להיות מותאם אישית בהתאם לצורך ולמצב האישי של המטופל.

 מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

האם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם? תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר עכשיו.