איך שומרים על דיאטה בחופש הגדול?

בילדים – מי ששמן ברוב ימות השנה ישמין בד”כ בחופש ומי שאחראי למה שאוכל הילד זה ההורים כי הם מהווים את הדוגמא והם אלה שקונים את האוכל הביתה. אחד הדברים המשמעותיים זה שתייה מתוקה – שתייה מתוקה זה דבר מזיק, בכל כוס שתייה יש 4-6 כפיות סוכר נקי! גם אם הילד ישתה בחוץ לפחות שלא ישתה בבית. אם הילד ממש סרבן ולא הורגל לשתות מים אפשר לשתות מים עם מעט תרכיז כמו פטל.

שימו לב לעניין החטיפים – לא צריך ערימה בבית, אפשר שיהיה בבית חטיפים אבל בכמות קטנה. חשוב שיהיה לילד מזון טוב ונגיש גם אם זה שניצל מוכן עדיף שזה יהיה לו זמין ושיאכל שניצלים ולא שיאכל המון חטיפים.

גיל ההתבגרות זה גיל שילדים עושים מה שהם רוצים אבל בילדים צעירים יותר עד סוף בית הספר היסודי עדיין יש שליטה על מה שאוכלים אז כדאי להכניס לבית דברים מזינים וקלים להכנה כמו כריכים עם ממרחים שונים ודברים שהם פחות בריאים ומומלצים כמו חטיפים למיניהם להגביל ולשמור לזמן שההורים נמצאים למשל בשעות הערב כשיש להורים יותר מעורבות ושליטה.

בקייטנות נכנסת מורכבות נוספות – המזון בקייטנה בד”כ מאוד לא טוב – שתייה מתוקה, לחמניה, שוקו, ממרחים מתוקים. ההורים יכולים לפנות ולדרוש שינוי – שרוב הימים יהיו ממרחים כמו חומוס וטחינה ולא שוקולד כל יום, להוסיף ירק, במקום פיתה לחמניה מחיטה מלאה, במקום שתייה ממותקת שתייה דלה יותר בסוכר כמו מים בטעמים וכדומה.

רוצים לדעת עוד על אכילת ילדים בחופש הגדול? צפו בד”ר אולגה רז בראיון אצל פרופסור קרסו

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצת הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.