מנפצים את המיתוס הסוכרתי! – חלק 2

מיתוס 1 : אני חולה סוכרת אז מבחינתי פחמימות זה האויב, אסור!

האמת : ממש לא נכון, אני מזמן כבר אומרת והיום גם כל ארגוני התזונה המשמעותיים יודעים שפחמימות מהוות את הבסיס לתזונה של האדם הסוכרתי והאגודה האמריקנית לסוכרת ממליצה על 55-65% פחמימות מורכבות בדיאטה בדיאטות לאנשים סוכרתיים וטרום סוכרתיים. מה שחשוב זה איזה פחמימות ואיך מחלקים אותן על פני היום.

מה מתאים : פחמימות מורכבות חשוב לבחור פחמימות מורכבות עם מדד גליקמי נמוך כגון גריסים, לחם מחיטה מלאה, קטניות, פסטה מקמח דורום/מלא, שיבולת שועל, בטטות, אורז בסמטי וכדומה ולחלק אותן למנות קטנות על פני היום על פי הנחיית דיאטנית קלינית.

מיתוס 2 : הדיאטה הטובה ביותר לסוכרתיים היא דיאטה דלה בפחמימות ועתירה בחלבון

האמת : ממש לא נכון, ההיפך הוא הנכון! דיאטה עתירת חלבון מעמיסה על הכליות ויכולה לגרום להן נזק בלתי הפיך. גוף האדם זקוק לפחמימות לפעילות שוטפת ולכן דיאטה דלת פחמימות תוביל להאצה בפירוק שריר כדי לייצר סוכר. התהליך יגרום להקטנה של מסת השריר, פגיעה בחילוף החומרים, פגיעה בירידה במשקל ויציאה מאיזון סוכר בדם.

מה מתאים : בסיס הדיאטה צריך להיות פחמימות מורכבות מחולקות על פני היום ויש לשלב בתפריט כמויות מתונות של חלבונים רזים כמו מוצרי חלב רזים, ביצים, עוף ללא עור, בשר רזה ודגים.

מיתוס 3 : אם אני נוטל תרופות לסוכרת או מזריק אינסולין אז אני יכול לאכול מה שמתחשק לי

האמת : לא נכון, ללא תזונה נכונה זה לא אפשרי לאזן את רמות הסוכר בדם

מה עושים : מקפידים על תזונה נכונה בהתאם להנחיות, היא תעזור לאיזון רמות הסוכר ולצמצום הצורך בתרופות.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

ואם גם אתם רוצים ללמוד להכין אוכל בריא, טעים ולא משמין עבורכם ועבור בני משפחותיכם, תרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו קשר דרך האתר