מנפצים את המיתוס הסוכרתי! – חלק 1

סוכרת סוג 2 זו מחלה נפוצה מאוד ברחבי העולם והשכיחות שלה רק הולכת ועולה גם בקרב המבוגרים וגם בקרב הילדים, במקביל לעלייה בהשמנה ובתזונה. בכתבות הבאות ננפץ מספר מיתוסים שכיחים בנושא שגורמים לעיתים לטעויות בטיפול ולפחד מיותר, יאוש וקושי. אז…בואו נתחיל!

מיתוס 1 : אם אני לא מקבל תרופות אז אני בכלל לא חולה סוכרת!

האמת : לא מדויק, סוכרת זו מחלה שמופיעה בשלבים. השלב הראשון הוא שלב שנקרא טרום סוכרת או סוכרת סמויה. זהו שלב שבו הסוכרת מתחילה וטרם נותנים תרופות אבל מי שנמצא בשלב זה נמצא בסיכון גבוה להתפתחות המחלה. זהו שלב שבו עדיין ניתן למנוע את המחלה על כל סיבוכיה על ידי שינוי בתזונה, פעילות וגישה חיים.

מה עושים : לא טומנים את הראש בחול! לא כדאי להתעלם ולהכחיש אלא להכיר במצב ולטפל כדי למנוע את הופעת הסוכרת. התחילו לתת לעצמכם טיפול מתאים – שינוי בתזונה, תוספת פעילות גופנית והורדה של מתחים יעשו את העבודה וישמרו על בריאותכם.

מיתוס 2 : אם אני חולה בסוכרת אז אני אצטרך להזריק אינסולין!

האמת : ממש לא בהכרח, כאן יש להבדיל קודם כל בין סוכרת סוג 1 – התלויה באינסולין ומחייבת שימוש באינסולין לבין סוכרת סוג 2 שלא בהכרח מצריכה שימוש באינסולין. לגבי סוכרת סוג 2 ישנן תרופות רבות שעוזרות לאיזון הסוכרת (בשילוב תזונה כמובן) ולדחיית הצורך בשימוש באינסולין. במידה ולא מצליחים לאזן לעיתים יש צורך בשימוש באינסולין.

מיתוס 3 : אם אני נוטל תרופות לסוכרת ו/או מזריק אינסולין – לעולם לא אוכל להפטר מהמחלה!

האמת : לא מדויק, זה בהחלט אפשרי להפחית מינונים ואף להפסיק את הטיפול התרופתי/אינסולין לחלוטין ומטופלים רבים עושים זאת (הכל כמובן באישור רופא בלבד ולאחר שרואים שהבדיקות משתפרות!).

איך עושים את זה : כאשר שומרים על תזונה מתאימה, יורדים במשקלים ומבצעים פעילות גופנית, הגוף מגיב בצורה טובה יותר לאינסולין, רמות הסוכר יורדות ובהרבה מקרים ניתן לשפר את הטיפול התרופתי בצורה משמעותית.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

ואם גם אתם רוצים ללמוד להכין אוכל בריא, טעים ולא משמין עבורכם ועבור בני משפחותיכם, תרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו קשר דרך האתר