דיאטה בקיץ – למה ואיך?

רבים מאמינים שבחורף עולים במשקל ואילו בקיץ קל יותר לרדת במשקל. האם זה אכן כך? תלוי למי. למרבית האנשים אכן יש יותר נטייה לעלות במשקל בחורף – הבגדים העבים מכסים את השומנים שנערמים, אוכלים יותר מזון חם ושמנוני וכמובן נמצאים יותר בבית ופחות פעילים. אבל גם בקיץ לא חסרות סיבות להשמין – הקיץ מציע מגוון של גלידות בטעמים שרק הולכים ונעשים מפתים יותר, מילקשייקים, משקאות ממותקים טעימים וכמובן גם מבחר פירות ארצנו.
למרות הקושי כדאי לנצל את התקופה החמה לירידה במשקל. כדי להצליח חשוב לזכור שהחום והלחות הכבדה בארץ. מכתיבים צורה אחרת ולמעשה נוחה יותר של אכילה. להלן מספר עקרונות :
1. כדאי לאכול 5-6 ארוחות קטנות כל 3-4 שעות במקום לאכול מעט ארוחות גדולות וכבדות.
2. כשחם לא תמיד מתחשק לאכול מזונות מבושלים וחמים וגם ממש לא חייבים – אפשר לאכול ארוחות קלילות, מהירות הכנה, קרות או פושרות וכמובן טעימות.
3. חשוב להקפיד על צריכת נוזלים מספקת , רצוי נוזלים ללא סוכר מאחר ובקיץ החם והלח מאבדים הרבה נוזלים ולעיתים כמרגישים צמא מבלבלים בינו לבין רעב ואוכלים עודף מזון לשווא.
4. כדאי להגביר את צריכת הירקות הטריים שמצננים, מרווים ומספקים ערך תזונתי גבוה.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל בקיץ, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.