תזונת עוברים – כי התינוק שלך מתחיל לאכול כבר ברחם

נשים רבות דואגות מאוד לתזונתו של תינוקן מהרגע שהוא נולד אבל למעשה תזונה נכונה חשובה לתינוק עוד בהיותו עובר ברחם. חשוב שאימהות ידעו שלתזונה שלהן במהלך ההריון יש השלכות עם בריאותו של תינוקן.
מה קורה לעובר ברחם?
ברחם התינוק עובר תהליך של “תכנות” (fetal programming) אשר עשוי להשפיע על הנטייה שלו לסבול ממחלות מסוימות בעתיד וגם על הנטייה של להשמנה בגיל מבוגר יותר.
ברחם התינוק חשוף גם לרכיבי מזון וגם לאותו מטבוליים של אימו. במידה והאם סובלת מעודף משקל גם המערך המטבולי אצלה אינו לחלוטין תקין ולכן סביר להניח שהעובר עשוי לקלוט את המסרים המטבוליים הלקויים. לפי מחקרים, BMI (מדד מסת הגוף) של האם לפני כניסתה להריון הינה גורם מנבא להתפתחות של מחלות כרוניות והשמנה של הילדים בגילאים המבוגרים וכן סיבוכים לאחר הלידה. לכן יש יותר ויותר דגש על ירידה במשקל עוד בטרם כניסה להריון.
מה יכולה האם לעשות אם במידה והיא סובלת מעודף משקל?
תזונה נכונה ובריאה חשובה בנשים רזות ושמנות כאחד במהלך ההריון כאשר גם באישה הסובלת מעודף משקל יכולה תזונה מסוג זה להוות גורם מתקן לעובר גם בגיל הצעיר וגם בבגרותו ולכן חשובה במיוחד.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.