מה אוכלים בפיקניקים של יום העצמאות ונשארים רזים

 

מנגל הפך לאחד מסממני של יום העצמאות, ביחד עם דגלים ושירים יפים ברדיו. אין ספק שלבשר על האש טעם נפלא, זה כולם יודעים. אך לא כולם מודעים לכך שפיקניק של יום העצמאות יכול להיות דיאטטי, לא משמין ולא מנפח.  כדי להפוך את המנגל לאירוע חגיגי ולא משמין, צריך לדעת מספר כללים, והם לפניכם:

1.       לקנות סוגי בשר רזה, כמו חזה ושוקיים של עוף, שיפודי פרגיות או הודו. מי שאוהב בקר כדאי לבחור סטייקים מסינטה או מפילה.

2.       תימנעו מקניית סוגי בשר שמנים, כמו אנטרקוט, צלעות, חלקים של כבש, כבד, קבאבים, המבורגרים וכדומה.

3.       תכינו ותואכלו ירקות מכל הסוגים והצבעים ללא הגבלה, גם טריים, גם על האש. צליית הירקות, כמו חצילים, דלעת, פלפל, בצל, פטריות ועוד, על גחלים  מעניקה להם טעים נפלא.  בנוסף לטעמם המצוין, הם מכילים אנטי אוקסידנטים ופיטו כימיקלים השומרים עלינו בפני מחלות. לא כדאי לשכוח שהם גם דלי קלוריות, וכך אפשר להפוך אותם למרכז הפיקניק.

4.       תגבילו את כמות הפיתות: אם ממש אין כוח להתאפק, תואכלו פיתה אחד ודי, ומי שמסוגל לוותר – תוותרו. היום יש גם פיתות קלות מחיטה מלאה, שהם בדיוק חצי מהפיתה הרגילה: בפיתה רגילה (לא עירקית) 6 פרוסות לחם קל או ל-3 פרוסות רגילות, ואילו הפיתה הקלה שווה ל-3 פרוסות לחם קלל או ל-1.5 פרוסות רגיל בלבד. והן גם טעימות מאוד. תנסו לצלות לחם חיי על הגחלים – טעים ומשובח.

5.       לא לשכוח לקנות הרבה שתייה שאינה מכילה סוכר, כמו מים ומשקאות דיאט. אפשר ליהנות מתה וקפה, רק ללא סוכר.

6.       אלכוהול – לא להגזים, מעט יין יבש או בירה.

7.       להימנע עד כמה שאפשר ממתוקים. 

8.       גם פיצוחים יכולים להוות בעיה  – הם בריאים וללא ספק טעימים מאוד אך מכילים הרבה מאוד קלוריות: ב-100 גר’ אגוזים ושקדים אנו מכניסים לגוף כ-650 קלוריות, 100 גר’ גרעינים לסוגיהם מכילים כ-450 קלוריות.

 

ויש כמה עצות הקשורות להיגיינה של המזון:

האוכל צריך להיות נקי, ירקות ופירות רחוצים, בשר ודגים מבושל היטב, בלי להשאיר בשר נע, לשמור את האוכל בקירור עד להכנה סופית.  

צורת ההכנה של מזון על האש הנה אמנם עתיקת יומין וגם טעימה מאוד, אך יש עמה גם חסרונות בריאותיים: שומן של בשר הנחרך על הגחלים גורם להיווצרות חומרים מסרטנים (בנזופירן) בתוך העשן העולה מהגחלים ועוטף את הבשר.  זאת סיבה נוספת להעדיף סוגי בשר רזים.

לכן כדאי להגביל את חגיגת האוכל על האש לאירועים מיוחדים בלבד? וכן לדאוג שיהיו שירותים כימיים בסביבת הפארק.

 

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו קשר עכשיו.

 

לפרטים נוספים מלא/י את פרטייך בטופס ללא כל התחייבות מצדך ואנו נחזור עם פרטים מדויקים יותר לגבי אופן הטיפול