האם מותר לחיות על מזון רפואי כמו אנשור?

במצבים שבהם יש בעיה רפואית, תת משקל או תיאבון ירוד לעיתים ממליצים על שימוש במזון רפואי כמו אנשור. הדבר הראשון שחשוב לעשות זה קודם כל לבדוק את המצב הבריאותי והתזונתי של האדם – זה נעשה על ידי דיאטנית קלינית. בהתאם ניתן להמליץ על שימוש במזון רפואי בכמות התלויה בתזונה הכללית. המזון הרפואי יכול להוות השלמה תזונתית לאדם שכבר אוכל אך יכול להוות את התזונה כולה אם מדובר באדם שמסיבות אלו ואחרות אינו מסוגל לאכול. כדאי לקחת בחשבון שלכמות יש משמעות וכאשר המזון הרפואי מהווה את הבסיס לתזונה כולה כמותו צריכה להיות גדולה יותר בהתאם (כמות היכולה לנוע בין 4-5 פחיות ואף 7-8 ויותר בהתאם לאדם, לצרכיו ולסוג הפורמולה). בכל מקרה בשימוש במזון רפואי מומלץ להוועץ עם תזונאית קלינית להתאמת סוג המזון, כמותו ותדירות השימוש.

להאזנה: http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=GHEMFH&c41t4nzVQ=KG

האם ליים ואנונה טובים נגד קרצינומה?

זה לא נכון. מי שסובל מקרצינומה צריך לקבל טיפול תרופתי מתאים וכן לקבל תזונה מתאימה שתתמוך בבריאותו. התפתחות של גידול כמו קרצינומה לא מושפעת מלאכול ליים או אנונה. יש גורמים תזונתיים שקשורים לסיכונים מוגברים כמו השמנה ובעיקר השמנה בטנית וצריכה של שומן רב. אבל אין מזונות שיפעלו נגד וגם ליים ואנונה הם לא פתרון.

להאזנה:

http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=GHEGIM&c41t4nzVQ=KG

תזונה בריאה

איך המשפחה מתמודדת עם סכרת של ילד צעיר?

סכרת סוג 1 היא מחלה שבה המערכת החיסונית תוקפת את הלבלב וגורמת לכך שהגוף מפסיק להפריש אינסולין. זה המיעוט אבל עדיין זה קיים. איך זה משפיע? זה מצריך שינוי משמעותי במשפחה – צריך הזרקות מספר פעמים ביום של אינסולין, להקפיד על תזונה מאוד מוקפדת, מוגבלת ומוגדרת. זה מוביל בהתחלה להלם במשפחה ולא תמיד המשפחה יודעת איך מתמודדים עם זה. למרבה המזל, כיום זו מחלה שניתנת לריסון ולאיזון מאוד טוב וכך אנשים שחולים בסכרת סוג 1 חיים חיים ארוכים ומלאים. לאט לאט מתרגלים ולומדים איך להפוך את זה לחלק מהחיים בלי שזה יהיה מורכב מדי. אז מה שחשוב זה ללמוד לשלוט ולחיות עם זה כדי לשמור על הבריאות ועל איכות החיים.

להאזנה:

http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=GHEMEM&c41t4nzVQ=KG

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר עכשיו ללא היסוס.