על תזונה, נחירות ומה שביניהן

קרוב למחצית מבני ה-40+ נוחרים בלילה בעוצמות שונות ויש שאפילו מגיעים לעוצמות של 80 דציבל – משתווה לרעש של מדיח כלים או מכסחת דשא. בהחלט לא תענוג ואף עלול לפגוע בשמיעה. בין הנוחרים כ-60% גברים וכ-40% נשים אך נשים מתביישות בתופעה הרבה יותר.

אחוז גדול מהנוחרים מפתח דום נשימה בשינה (sleep apnea) מצב המתאפיין בהפסקות נשימה קצרצרות ותכופות במהלך השינה.

מה ההשפעות של דום נשימה בשינה?

מוביל לשינה לא איכותית שרצופה בהתעורריות תכופות (כשלעיתים האדם כלל לא חש בהן), עייפות בשעות הערות, קשיים בריכוז, פיהוקים ועוד. בנוסף, נמצא במחקרי שדום נשימה בשינה מגביר סיכון לתאונות עבודה ולתאונות דרכים. מעבר לסכנות הללו נראה שאנשים שנוחרים וסובלים מדום נשימה בשינה מצויים בסיכון גבוה יותר לאירוע מוחי, סכרת, יתר לחץ דם ועוד.

כיצד מאבחנים ומטפלים בדום נשימה בשינה?

על מנת לבדוק את מידת הבעיה ועוצמת הנחירות ולאבחן דו נשימה בשינה חשוב לעבור בדיקות במעבדת שינה. את הבדיקות ניתן לעשות במסגרת קופות חולים ולקבל טיפול על פי הממצאים. אחד הטיפולים השכיחים הינו שימוש במכשיר CPAP במהלך השינה שתורם להחדרת חמצן יעילה ולשיפור הנחירות.

כיצד תזונה יכולה לסייע לדום נשימה בשינה?

השמנת יתר ובמיוחד השמנה באזור הבטן העליונה (כרס) תורמות רבות להופעה ולהחמרה של נחירות ולדום נשימה. ירידה במשקל והקטנת היקף המותניים משפרות משמעותית את הנחירות ואת דום נשימה בשינה וראיתי לא מעט מטופלים שבעזרת הטיפול הצליחו להפסיק את הטיפול הרפואי לחלוטין. דיאטת הלחם היא כלי נהדר להפחתת משקל והשמנה בטנית, לאיזון ולהפחתת נחירות ודום נשימה בשינה. להלן כמה כללי אצבע:

  1. לאכול כל 3-4 שעות ארוחות קטנות (גם אם לא רעבים) ולשלב בארוחה פחמימות מורכבות לדוגמא כריך מלחם חיטה מלאה, דגנים מלאים וקטניות עם שפע ירקות
  2. לאכול שפע של ירקות ממגוון סוגים וצבעים, עם ובין הארוחות
  3. להעדיף מוצרי חלב דלי שומן, פירות ובשרים רזים בכמות מתונה
  4. לשלב בתפריט 1-3 כפות שמן זית או קנולה ליום, לכל שימוש
  5. לאכול ביצה 3-7 פעמים בשבוע, בכל צורת הכנה
  6. להקפיד על תשייה מרובה של כ-10 כוסות נוזלים ללא סוכר ליום כולל מים, קפה, תה (אין בעיה להמתיק עם ממתיקים מלאכותיים או סטיביה), סודה, משקאות דיאט

במידת הצורך ועל פי המצב הרפואי והתסמינים – נטילה של תוספי תזונה מתאימים

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.