סדרת איך קוראים תווית מזון? חלק 2 – ערכים תזונתיים

ערכים תזונתיים בתווית מזון

על פי חוק מחויב היצרן לציין על גבי תווית המזון ערכים תזונתיים ל-100 גרם. יש לציין את כמות הקלוריות, חלבון, פחמימה, שומן, שומן רווי, שומן טרנס, כולסטרול ונתרן. סימונים וולנטרים שיכולים להוסיף היצרנים לבחירתם כוללים תכולת סוכר, סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים וסוגי חומצות שומן. בנוסף היצרן יכול להוסיף סימון תזונתי למנה אבל כאן חשוב לשים לב – בעוד שבמוצרים כמו לחם או גביע יוגורט הסימון של מנה (פרוסה במקרה של לחם או גביע במקרה של יוגורט) מאוד עוזר, ישנם מקרים בהם הסימון מבלבל. כך לדוגמא בדגני בוקר המנה היא 30 גרם – מנה קטנה שמרבית האנשים אינם אוכלים וכך עלולים להתבלבל ולהניח שהמנה המתוארת היא בעצם קערית.

בקיצור – בדקו מה גודל המנה המצוין והאם הוא רלוונטי לכמויות שאתם אכן אוכלים. למה חשוב לשים לב? תלוי מה המטרות שלנו. כך תגלו איך לעשות דיאטה בצורה נכונה.

לדוגמא – האם אנחנו צריכים מזון דל בפחמימות? דל בסוכר? דל בשומן? דל במלח? בהתאם חשוב לעשות את הבחירות שלנו. לדוגמא למי ששומר על תזונה דלה במלח כדאי לבחור מוצרים דלי נתרן – עד 120 מ”ג ל-100 גרם. השוואת ערכים תזונתיים בין מזונות שונים מאותה קטגוריה עוזרים לבחור את המוצרי שהכי מתאים למטרות שלנו (לדוגמא הכי הרבה סיבים, הכי פחות נתרן וכן הלאה).

בפעם הבאה נכיר כמה מהסימונים שמופיעים בחזית האריזה ונבין האם כדאי להתייחס אליהם בכלל.

מעוניינים לדעת עוד? לחצו כאן http://bit.ly/2tPrdfP

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.