ניפוץ מיתוס – אכילת ביצים מעלה כולסטרול

כולסטרול זה חומר שומני שהגוף זקוק לו כי הוא בונה דברים שונים כמו מעטפות של תאים, הורמונים, מלחי מרה והכמות שלו במח הכי גדולה בכל הגוף וזאת כי כולסטרול מאפשר לתאי המח להעביר מידע. מכאן אפשר להבין בקלות שכולסטרול נחוץ לגוף. הגוף יודע ליצר כולסטרול כ2/3-  ממה שצריכים והיתר מגיע מהתזונה.

איפה יש הרבה כולסטרול במזון? בחלמון ביצה יש כ-200 מ”ג כולסטרול בחלמון אחד וזה לא בעייתי כי ההמלצות ה י מחמירות מדברות על עד 300 מ”ג כולסטרול ביום כך שגם אם אוכלים ביצה ליום לא מגיעים לכמות כזו.

מה כן מעלה כולסטרול בדם?

דווא שומנים רווים מן החי ושומני טרנס. אלו השומנים הלא מומלצים. ביצה מטוגנת בשמן זית זה נהדר אבל בטיגון בחמאה דווקא לא ולכן ביצה ליום גם אם יש כולסטרול מוגבר זה לא מהווה בעיה כלל במידה והדיאטה עשירה בשומן מהצומח ודלה בשומן מהחי.

בעיני ביצים זה מזון על – יש שם חלבון בערך ביולוגי גבוה עם כל חומצות האמינו שהגוף זקוק. בחלמון של הביצה יש ויטמינים כמו ויטמין B12 וויטמין E , חומרים שונים כמו לציטין שקשור לזיכרון טוב יותר ועוד. בנוסף זה שזה אוכל זול, זמין ונגיש וקל לאכילה גם לילדים ולמבוגרים.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר דרך האתר.