מתוק – פותח תאבון?

הורים רבים נמנעים ממתן דברי מתיקה לילדיהם לפני האוכל בטענה שזה “יהרוס להם את התיאבון”. למעשה סביר להניח שמתוק לפני האוכל דווקא יפתח את התיאבון על רקע עליה בהפרשת האינסולין.

רגע…אז כדאי לנשנש מתוק לפני האוכל?

לא בהכרח. הבעיה עם אכילת דברי מתיקה לפני הארוחה יכולה לגרום לזה שהילד ירצה לאכול דווקא עוד מהמתוקים כך שבכמות גדולה זה בהחלט יכול לבוא על חשבון הארוחה. בנוסף, עלול להיווצר לילד הרגל של אכילת דברי מתיקה לפני אוכל או במקום אוכל – הרגל לא בריא כלל מאחר ודברי מתיקה משוללים ערך תזונתי ולא עוזרים לדיאטה לילדים.

דיאטה לילדים

אם יש לכם ילד שרוצה ויודע להסתפק בקוביית שוקולד או פרי לפני הארוחה אין שום בעיה לתת לו וסביר להניח שהוא יאכל יותר טוב במהלך הארוחה. חשוב להגביל מראש את כמות דברי המתיקה הזמינים בבית אחרת סביר להניח שזה לא יגמר במנה קטנה.

בכל מקרה שימו לב שאתם לא משתמשים בדברי מתיקה או באוכל כפיצוי או כפרס. ברגע שילד לומד שאוכל או דבר מתיקה הוא פרס או פיצוי על משהו זה יכול ליצור אצלו הרגל של התנחמות באוכל ובמתוקים גם בגילאים הבוגרים.

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.