מנפצים את המיתוס הסוכרתי! – חלק 4

מיתוס 1 : פירות זה דבר שכולו בריאות

האמת : ממש לא נכון, לא לסוכרתיים ולא למי שרוצה לשמור על המשקל. במקרים אלו רצוי להגביל צריכת פירות ללא יותר מ-1-2 מנות ליום, אם בכלל. למה? כי בפירות יש הרבה סוכר מסוג פרוקטוז שתורם להשמנה בעיקר באיזור הבטן אפילו יותר מסוגי סוכר אחרים. במיוחד כדאי להמנע ממיצי פרי.

מיתוס 2 : סוכרתי צריך להקפיד רק על צריכת הפחמימות ואילו את יתר סוגי המזון ניתן לאכול חופשי

האמת : לא מדויק, יש עוד גורמים בתזונת הסוכרתי שחשובים כגון סך הקלוריות, כמות החלבון והשומן (בעודף שניהם גורמים להשמנה ועודף חלבון גם לעומס כלייתי שגם ככה בסיכון אצל סוכרתיים). חשוב גם סוג השומן מאחר וסוכרתיים בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם.

מה עושים : צורכים תפריט המכיל כמות מתונה של חלבון רזה כמו עוף ללא עור, ביצים, מוצרי חלב רזים, בשר רזה ודגים ושומנים “טובים” כמו שמן קנולה, שמן זית, אבוקדו, טחינה וכו’.

מיתוס 3 : לסוכרתי אסור לאכול בשעות הערב המאוחרות

האמת : להיפך, סוכרתי חייב לאכול משהו כשעה אחת לפני השינה, רצוי מזון פחמימתי כמו פרוסת לחם/ יוגורט עם ברנפלקס או קוואקר/ דייסת קוואקר. הארוחה הזו תמנע ירידה ברמות הסוכר בלילה ועלייה בסוכר בבוקר (תסמונת השחר).

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

ואם גם אתם רוצים ללמוד להכין אוכל בריא, טעים ולא משמין עבורכם ועבור בני משפחותיכם, ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו קשר דרך האתר