מזון עם הנדסה גנטית – מפחיד?

במהלך השנים התפתח ענף ההנדסה הגנטית לשיפור והשבחה של יבולים שונים ואיתו גם נוצר גל של פחד מהשלכות התהליך. טרם הוכח שזה עושה איזשהו נזק ובעיקר כאשר מדבור בהנדסה גנטית באותו סוג מזון למשל יצירה של עגבנייה עמידה יותר לחרקים לעומת החדרת גנים של דג לעגבנייה שם ההשלכות לא לגמרי ברורות וזה גם נדיר יותר. בד”כ מקובל החדרת גנים בין זני עגבניות שונים, זני סויה וכן הלאה. ההנדסה הגנטית מגדילה את גודל היבול וכך מאפשרת האכלה של יותר אנשים. יש צורך לבדוק את ההשלכות הטווח האחוק אבל מרבית החוקרים טוענים שזה דומה להכלאה רגילה שנעשית בזמן קצר יותר – במקום עשרות שנים מספר חודשים.
הירקות והפירות שזמינים לנו היום שונים לחלוטין מאלו שהיו בשחר ההיסטוריה – היום יש לנו פירות וירקות יפים, גדולים ועסיסיים ואילו בעבר הם היו קטנים, די חמוצים ונהרסים בקלות על ידי מזיקים. פירות, ירקות ויבולים שאנו צורכים כיום הם תוצר של הכלאות רבות שנעשו לאורך השנים כדי לספק לנו מוצר מוגמר איכות יותר. למיטב ידיעתי לא מייבאים מזון מהונדס לארץ.
מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

ואם גם אתם רוצים ללמוד להכין אוכל בריא, טעים ולא משמין עבורכם ועבור בני משפחותיכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 וצרו איתנו קשר דרך האתר.