למה אנשים אוהבים פחמימות ואיך דיאטת הלחם יכולה לעזור

ד”ר אולגה רז מסבירה בתוכנית של פרופסור קרסו למה אנחנו כל כך אוהבים פחמימות ואיך דיאטת הלחם יכולה לעזור.

ראשית חשוב להבדיל בין פחמימות מורכבות כמו בלחם, פסטה, אורז וכו’ לבין סוכרים. פחמימות מתוקות – סוכרים אומנם טעימות אבל משפיעות על המח בצורה מאוד מהירה. רמות הסרוטונין שאחראי על רוגע ושובע עולות בצורה מהירה ונופלות מהר וזה גורם לנו להיכנס למעגלים של עוד ועוד מתוקים וחטיפים. לעומת זאת כשאוכלים פחמימה מורכבת עם מדד גליקמי נמוך שלא מעלה מהר את הסוכר בדם התהליך הדרגתי ומקבלים עליה הדרגתית ומתונה של רמות הסרוטונין למשך 3-4 שעות. כך אם אוכלים פחמימות מורכבות כל 3-4 שעות הרעב והחשק למתוק יורד. סרוטונין הוא החומר שמחבר בין תאי עצב, הוא מהווה חלק חשוב בתקשורת העצבית והוא אחראי גם לשלווה, רוגע. הוא “סם הכיף”.

דיאטת הלחם

היום מדברים פחות על המילה “דיאטה” – מבצע זמני אלא מדברים על ניהול משקל כמו ניהול חשבון הבנק, עסק, יחסים וכו’. זה צריך להתאים כדי שאדם יוכל להפוך את זה לאורח חיים לטווח ארוך. בדיאטת הלחם אוכלים כל 3-4 שעות פחמימות מורכבות, זה מספק תחושה של רוגע, שובע וכך קל יותר להתמיד לאורך זמן.

לצפייה בסרטון:

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.