לארח בלי עוגות – אם תרצו זה בהחלט אפשרי

אחת התגובות הבולטות שאני רואה אצל מטופלים שלי ביעוצים אישיים ובקבוצות ההרזיה מופיעה כשאני מציעה לארח ללא בורקסים, עוגות ועוגיות. בהתחלה כולם חושבים שזה הזוי ובלתי אפשרי. לאחר בלי דברי מתיקה? איך אפשר. הבעיה היא שהכנה או קנייה של אותם מזונות לכבוד בואם של האורחים נתפסת כפעולה הכרחית שבלעדיה לא ניתן לארח ולהיחשב למארחת טובה.
האם זה כל כך נורא להגיש עוגות, עוגיות ובורקסים?
לכאורה זה לא נורא, האורחים קיבלו את מנת הרעל שלהם והלכו לדרכם אבל במרבית המקרים נשארות שאריות של מזון (שכן אנחנו תמיד חייבים לדאוג שיהיה “אקסטרה” שלא חס וחלילה יהיה מצב שיהיה חסר) ואותן אוכלים להם בחדווה המארחת ובני ביתה ואיתם כמובן מתווספים גם עוד כמה קילוגרמים מיותרים. הדבר חשוב במיוחד למי שנוהגים לארח בתדירות גבוהה.
כיצד ניתן לארח אחרת?
אני רוצה להציע אירוח בסגנון של דיאטת הלחם – טעים, מושקע, אינטליגנטי ועשיר. לצורך האירוח צריך הרבה נחישות, הרי אתם הולכים לעשות משהו בלתי רגיל, אמונה במה שאתם עושים, וזמן כדי להכין במקום עוגה כריכים מדהימים – טעימים, בריאים ופחות משמינים. ועוד דבר: אחרי פעם הראשונה שתכינו סוג כזה של האירוח, תראו עד כמה האורחים שלכם יהיו מרוצים ואולי אף יתחילו לעשות אירוח כזה בעצמם. ברור שמלכתחילה מדובר באירוח קל, נוסח בראנצ’, ולא בארוחה בשרית כבדה.
מה אפשר להגיש בארוחה מסוג זה :
• שתייה : מים, משקאות קלים דיאטטים, תה קר , תה וקפה רצוי ללא המתקה.
• כריכונים :
כריכוני אבוקדו ופסטרמה
חצאי פיתה מלאים בכל טוב
קרקר פתית עם פטה שעועית לבנה
כריכוני גבינה צהובה
טורטיות פסטרמה ועלים ירוקים
• פירות לקינוח למי שמתעקש על משהו מתוק.

מאת דר’ אולגה רז, PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל גם בזמן הכנסת אורחים, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.