כיצד תזונה נכונה משפיעה על יעילות בעבודה?

מרבית האנשים מבלים חלק ניכר מהיממה במקום עבודתם וכן גברים רבים ונשים רבות מתאפיינים ב”וורקוהוליות” – ההתמכרות המודרנית לעבודה. ברור לנו שעל מנת להפיק את מירב התועלת מהיום שלפנינו חשוב להיות מאורגנים ולתכנן לו”ז בצורה חכמה כדי להצליח לעמוד בכל המשימות והמטלות של העבודה. עם זאת, מסתבר שישנם פרמטרים חשובים נוספים שמשפיעים על היעילות וההספק בעבודה והם כוללים את הבריאות של העובד, מצב הרוח של העובד, המצב התזונתי של העובד ועוד.תודות לעלייה במודעות לבריאות העובדים וההשפעה שלה על הספק העבודה הובילה להתפתחות של רפואה תעשייתית ולהכרה של המעסיקים בחשיבות השמירה על בריאות העובד. כתוצאה מכך ישנה מגמת עלייה במקומות עבודה שמספקים קייטרינג איכותי יותר, תנאי ישיבה נוחים, בדיקות תקופתיות, חדרי כושר במקום העבודה ועוד.
מה זה משנה עם העובד בריא או לא?
ובכן עובד בריא הוא עובד יעיל יותר שיכול לעבוד בצורה טובה יותר, להפסיד פחות ימי עבודה ולהשקיע יותר במקום עבודתו. נוסף על כך, עובדים מביעים הערכה על הדאגה של המעסיק לבריאותם, מרגישים חשובים ומוערכים ולכן רוצים לתרום יותר למקום עבודתם. כלומר, הרווח מההשקעה של המעסיק בעובדיו הוא הדדי – גם המעסיק מרוויח וגם העובד.
מה חשוב בתזונה במקום העבודה?
בין אם אתם בצד של העובד ובין אם אתם בצד של המעביד, בין אם אתם פועלים ובין אם אתם מנהלים – לתזונה יש חשיבות רבה לתפוקתכם בעבודה. התזונה חשובה לכל סוגי העבודה בטווח הקצר והארוך. החשיבות לא נוגעת רק לאיכות המזון אלא גם לצירופים של מזונות, כמויות המזון המועד ומועדי הארוחות ולכן הגברת המודעות לנושא התזונה במקומות העבודה יכולה ליצור שינוי משמעותי.
איזה דוגמאות יש להשפעת תזונה על יעילות בעבודה?
ארוחת צהריים עסקית של שני מנהלים : המנהל האחד, הפחות מודע, מזמין לו סטייק מבשר פילה בתוספת צ’יפס ואילו המנהל השני, המודע יותר, מזמין לו את אותו הסטייק אבל בוחר בתוספת סלט ירקות במקום. מה קורה? עם התקדמות הפגישה המנהל הראשון הולך ונהיה יותר “כבד” ומאבד חדות ואילו המנהל השני שומר על עירנות וחדות לאורך השיחה כולה כך שהשיחה בסופו של דבר יכולה לצאת יותר לטובתו.
אכילה במהלך יום העבודה של שני עובדים עסוקים במיוחד : שני עובדים צריכים להספיק לסיים מטלות רבות. העובד האחד אינו קם מן הכסא ועובד בצורה רציפה מבלי לקחת הפסקות, מדלג על ארוחות, חוטף אולי חטיף או וופל בהסח הדעת או אפילו נותר רעב מבלי לגעת בדבר. לעומתו, העובד השני קם מן הכסא מדי שעה, מבצע מתיחות קלות, שותה מים ומדי 3-4 שעות יושב ואוכל בשקט כריך במשך כמה דקות. מי יספיק יותר ומי יעבוד בצורה יעילה יותר? העובד השני ללא כל צל ספק, העובד שעשה הפסקות, אכל ושתה יעבוד בצורה מהירה יותר , הספק עבודתו יהיה גבוה יותר וטיב עבודתו איכותי יותר.
מסקנות
• ישנה חשיבות רבה לתזונה של העובדים בטווח הקצר ובטווח הארוך – עובד שצורך תזונה טובה יותר יהיה עובד בריא יותר ולכן יעיל יותר.
• בטווח הקצר – הקפדה על ארוחות קטנות ותכופות מסייעת בשמירה על עירנות, חדות וביצוע העבודה באופן האופטימלי.
• בטווח הארוך – הקפדה על תזונה נכונה מסייעת בשמירה על בריאות העובד, הפחתת סיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב וכלי דם וסוכרת, הפחתת ימי מחלה, מניעה של בעיות הנובעות מתזונה לא אופטימלית כמו פגיעה בריכוז, עייפות, קשיי שינה, כאבי ראש ועוד.
• כדי להשיג את המטרה לא צריך לעשות דיאטה מטורפת אלא פשוט להיות מודעים להבדלים קטנים שיכולים לעשות שינויים גדולים – אז תניחו רגע את המקלדת בצד ותנו לעצמכם כמה דקות לאכול משהו טוב באמת

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם ויעילותכם בעבודה, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.