ירקות זה בריא? אפילו יותר משחשבתם

אוקיי. אז כולנו יודעים שירקות הם מהמזונות הבריאים ביותר בתזונה שלנו ושרצוי להרבות בירקות וגם לגוון בסוגים ובצבעים כהמצלה של תזונה נכונה ובריאה. אבל מעבר לסיבות הידועות יש כמה יתרונות נוספים לירקות שלא כולנו מכירים.

אז למה לאכול ירקות?

  1. ירקות מספקים שפע של סיבים תזונתיים – מסיסים (שמצויים בעיקר בציפת הירק) ובלתי מסיסים (שמצויים בעיקר בקליפת הירק)
  2. ירקות מספקים שפע של ויטמינים בעיקר ויטמינים מקבוצת B כולל פולאט וויטמין C
  3. ירקות מספקים שפע של מינרלים בעיקר אשלגן וכן סידן, ברזל ומגנזיום (בעיקר בירקות ירוקים) וכן נחושת
  4. ירקות תורמים לתזונה רכיבים חשובים בשם פיטוכימיקלים. בירקות בצבעים שונים יש פיטוכימיקלים שונים. למה זה חשוב לנו? פיטוכימיקלים הם חומרים מיוחדים שעוזרים לגוף להתמודד ולמנוע מחלות שונות. בין החומרים הללו ישנם חומרים אנטי סרטניים, אנטי דלקתיים ואנטי חמצוניים לדוגמא בטא קרוטן שנמצא בירקות כתומים, צהובים וירוקים כהים והופך בגוף לויטמין A; אינדולים שמצויים בירקות משפחת המצליבים (כרוב, כרובית, ברוקולי, קולרבי, צנון) ויש להם השפעות אנטי סרטניות; ליקופן שקשור לסיכון מופחת לסרטן ערמונית ומחלות לב ונמצא בעגבניות ובפלפל אדום; לוטאין וזאוקסנטין ששומרים על בריאות העיניים ומסייעים להפחתת סיכון לסרטן ומחלות לב ומצויים בירקות כתומים וירוקים כהים; אנוצינינים שמתפקדים בתור נוגדי חמצון חזקים ומצויים בירקות סגולים ואדומים כמו בצל סגול וצנון אדום; כלורופיל המשפר את מערכת החיסון והמטבוליזם ומצוי בירקות ירוקים ועוד רבים וטובים. כל החומרים הללו תורמים בשמירה על הבריאות. מעניין לדעת שבעוד שויטמין C וחלק מויטמיני הB רגישים לחימום הפעילות והספיגה של פיטוכימיקלים דווקא משתפרת בבישול קצר (כמו זה המאפיין את המטבח הסיני) אם כי חלקם מתפרקים בבישול ממושך.
  5. לפי השערה שהועלתה בשנים האחרונות, ירקות (ופירות) גורמים לנוזלי הגוף להיות בסיסיים יותר, גם אם טעמם חמוץ, מה שמשפר את המצב הבריאותי. אכילתם מסייעת לאזן כנראה את השפעת המזונות שגורמים לנוזלי הגוף להיות בסיסיים כמו גבינות, בשרים, עופות ודגים.

ירקות לתזונה נכונה

מסקנות והמלצות:

  1. אכלו כמה שיותר ירקות, מכל סוג, בכל צבע ובכל צורת הכנה
  2. כשאוכלים מזונות מעודדי חומציות כמו גבינות, בשרים, עופות ודגים רצוי ללוות אותם בירקות
  3. לירקות תכונות בריאותיות מוכחות ומדהימות – אסור לפספס אותם בתזונה היומית שלנו!
  4. גם בפירות יש תכונות דומות לשל ירקות אבל יש הבדל אחד משמעותי – פירות מכילים גם הרבה סוכר מה שמקטין את תרומתם החיובית ומצריך הגבלה של צריכתם

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.