חשיבות השמן בתזונה

האם זה חכם להימנע משמן במסגרת דיאטה להרזיה? – ד”ר אולגה רז מסבירה בתוכנית של רפי קרסו.

שמן הוא דבר מאוד חשוב ולא נכון לצרוך דיאטה דלת שומן אלא לבחור שמנים נכונים.

השמנים הצמחיים הרב בלתי רווים כמו שמן חמניות, שמן סויה, שמן תירס, שמן חריע וכו’ פעם היו מאוד באופנה כי הם מורידים כולסטרול בדם אבל עם הכולסטרול ה”רע” מורידים גם את הכולסטרול ה”טוב” ויש בהם הרבה אומגה 6 שמעודדים תהליכים דלקתיים.

לעומת זאת, השמנים החד בלתי רווים כמו שמן זית, אבוקדו, שמן קנולה מורידים כולסטרול “רע”, לא פוגעים ב”טוב”, יכולה להיות להם השפעה אנטי דלקתית ולכן הם המומלצים.

מה זה חד ורב בלתי רווי? המבנה הכימי הוא שמבדיל ביניהם – חד בלתי רווים מכילים רק קשר כפול אחד והרב בלתי רווים מכילים יותר. לא לגמרי ברור למה החד בלתי רווים טובים יותר אבל בין השאר מייחסים את זה לזה שיש לרב בלתי רווים יכולת חמצון יותר גבוהה.

דיאטת לחם

ומה הכמויות? כמובן שלא רצוי להסחף, כ-3 כפות שמן ליום זה נהדר.

תינוקות וילדים חייבים שומן בתפריט.אין לתת לילדים קטנים מוצרי דלי שומן כמו גבינות 1% גם םא יש עודף משקל. גם בגוף עם כל השנאה לשומן שומן הוא חשוב. יש מאגר שומן ויש גם שומן חיוני למשל במח ובמח עצמות ותת תזונה מובילה לזה שהשומן ההכרחי ירד וזה סכנת חיים.

ומה לגבי טיגון?

מותר בהחלט לטגן ואף לטגן בשמן זית כל עוד מדובר בטיגון מהיר ולא בשמן עמוק.

לצפייה בסרטון:

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147

וצרו איתנו קשר עכשיו.