דיאטת הלחם – גם מרזה וגם בריאה

מחקר שערכה ד”ר אולגה רז מצא שדיאטת הלחם העשירה בפחמימות מורכבות טובה לבריאות. עולם המחקר גילה בשנים האחרונות שתהליך של דלקת מהווה חלק מהותי בהתפתחות של מחלות לב וכלי דם ומחלות כרוניות נוספות ולמעשה למזון ולתזונה השפעה גדולה על התפתחות של דלקת.
ד”ר אולגה רז, ראש החוג למדעי התזונה במרכז האקדמי אריאל, ערכה מחקר בן שני ניסויים שהמטרה שלהם הייתה לבדוק את ההשפעה הבריאותית של דיאטת הלחם (פרי פיתוחה של ד”ר רז) על מדדים בריאותיים שונים נוסף למשקל כמו דלקת כרונית.
הניסויים קבעו שיש חשיבות רבה לבחירה של סוג המזון והתזונה הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. כמו כן נמצא שלדיאטת הלחם העשירה בפחמימות מורכבות יתרונות מהותיים התורמים להורדה במדדי דלקת ולמניעה של מחלות לב וכלי דם.
הניסוי הראשון רצה לבדוק את ההשפעה של התזונה בטווח הארוך – המשתתפים קיבלו את דיאטת הלחם למספר שבועות וירדו במשקל ובהיקפים. בעקבות זאת חלה ירידה ברמות הכולסטרול וגורמי הדלקת וכן ירדה הנטייה של כדוריות הדם האדומות להדבק זו לזו – נטייה זו יוצרת גושים שמגבירים סיכון להיווצר ים קרישי דם (מגבירים סיכון לשבץ מוחי). מכאן שהדיאטה הצליחה לשפר את מצב המשתתפים ללא צורך בשימוש בתרופות לדילול דם.
הניסוי השני רצה לבדוק את ההשפעה של התזונה בטווח הקצר – המשתתפים קיבלו שני סוגים של ארוחות : ארוחה “בריאה” שכללה פסטה בשמן זית, אגוזי מלך וקטשופ וארוחה “לא בריאה” שכללה נקניקיות מעוף, צ’יפס, קטשופ ומיונז. כמובן ששתי הארוחות הכילו כמות זהה של קלוריות ושומן. ארבע שעות לאחר הארוחה נטלו דגימות דם ומצאו שבעקבות הארוחה ה”בריאה” חל שיפור במידת ההידבקות של הכדוריות דם האדומות – כאמור, מדד לקרישיות דם. מאחר ורוב היום אנשים במצב מוזן ולא במצב של רעב – לממצאים אלו שלמזון יש השפעה ברמה המיידית יש חשיבות גדולה.
מחקר זה מצא שדיאטת הלחם העשירה בפחמימות מורכבות כמו לחם, פסטה, גריסים וקטניות ומכילה גם מזונות בריאים נוספים כמו שמן זית, ירקות, נתחי בשר רזים, ביצים, מוצרי חלב ופירות היא דיאטה שתורמת לא רק לירידה במשקל אלא גם לבריאות של אנשים בריאים וחולים כאחד.

גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לרדת במשקל ולשפר את בריאותכם?? תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.