איך לרדת ולא להתקמט בדרך? – חלק 2

בחלק הראשון של הכתבה חלקתי איתכם 7 סודות שעוזרים לשמור על העור בתהליך הרזיה וירידה במשקל. מוכנים לשמוע את ה-6 הנוספים?

סוד 8: לאכול שפע ירקות. ירקות מכילים שפע של פיטוכימיקלים, ויטמין C ובטא קרוטן אשר מנטרלים רדיקלים חופשיים שפוגעים בעור. אכלו את כל הירקות – כתומים, סגולים, אדומים, צהובים, ירוקים ולבנים. בקיצור כמה שיותר צבע בצלחת, כך מצב העור יהיה טוב יותר. לכל צבע – פיטוכימיקלים מסוגים שונים וכולם מועילים לבריאות.

סוד 9: לאכול פחמימות מורכבות עשירות בסיבים תזונתיים. בין המזונות הללו נכללים לחם חיטה מלאה, גריסים, קטניות ועוד. המזונות הללו מכילים ויטמינים מקבוצת B אשר להם חשיבות עליונה לריפוי העור ולשמירה על האלסטיות שלו.

סוד 10: לאכול לפחות 3-4 פעמים בשבוע חלבון רזה. לדוגמא בשר בקר רזה, הודו, עוף ודג. זאת כדי לספק את כמות החלבון הנחוצה. תפקיד החלבון לעזור בייצור העור ובתיקון הפגמים ומינרלים כמו אבץ החשוב לבנייה ולהתחדשות של העור. מאכלים אלה מכילים גם ברזל וויטמין B12– שני מרכיבים חשובים לבריאות העור.

סוד 11: להוסיף לתפריט 2-3 כפות שמן זית או קנולה. השמנים חשובים לתחזוקת העור. עם זאת, חשוב לזכור שעודף שומן, במיוחד שומן מן החי (שומן רווי), מזיק לעור.

סוד  12: להימנע ממזונות מעודדי דלקת. קיימת השערה לפיה הזדקנות העור קשורה לתהליכים דלקתיים בגוף. אין ספק שקיימים מזונות המשרים דלקת כגון בורגר שמן, נקניקים, נקניקיות, צ’יפס ועוד. לעומתם ישנם מזונות מונעי דלקת כמו שמן זית, ירקות, פחמימות מורכבות ושמן דגים. לכן אכילת המזונות הללו יכולה לשפר את מצב העור, להאט את הזדקנותו ולמנוע במידה זו או אחרת היווצרות קמטים. לכן מומלץ מאוד לצרוך דגים שמנים ממים קרים, כמו סלמון, פורל, סרדין קפוא, מקרל, המכילים שמן אומגה 3, המונע דלקת ועשוי לשפר את מצב העור. במידת הצורך ניתן להוסיף כמוסות של אומגה 3 כתוסף מזון.  הערה מעניינת – קיימת אפילו דיאטה מיוחדת, קשה מאוד לביצוע , לא ממליצה לעשות אותה, המתיימרת “לגהץ” את העור, בה אוכלים דג סלמון 3 פעמים ביום.

סוד מספר 13: לעתים יש צורך בתוספי מזון, ויטמינים ומינרלים, לפי התייעצות עם דיאטנית קלינית.

אם גם אתם רוצים לדעת וליישם איך לשפר את בריאותכם, תפנו לדר’ אולגה רז ותרשמו לקבוצות או לייעוצים אישיים ותשנו לכם את החיים: 0524266934 או 036094147 או צרו איתנו קשר עכשיו.